Předmět Pěstování lesů II. - TC (LPL83Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LPL83Z - Pěstování lesů II. - TC, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Osnova
PřednáškaCvičení
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti mají teoretické a praktické znalosti o způsobech a technologiích obnovy lesa, a to z pohledu optimalizace hodnotové produkce i pro plnění ostatních funkcí lesa. Studenti ovládají všechny důležité hospodářské způsoby i tvary lesa, stejně jako typy a metody rekonstrukcí lesních porostů (přeměny, převody, přestavby). Studenti znají principy výchovy lesních porostů diferencovaně podle dřevin a stanoviště. Studenti mají základní poznatky o ekonomických důsledcích jednotlivých pěstebních opatření.Dovednosti:Studenti jsou schopni zdůvodňovat a hodnotit praktické pěstební činnosti, tj. objasňovat příčiny, souvislosti a následky jevů spojených s vývojem lesních ekosystémů a jejich aktivním usměrňováním. Studenti umějí uplatnit své teoretické znalosti při řešení praktických úkolů při pěstování lesních porostů. Studenti jsou schopni formulovat základní pěstební strategie a rozhodnutí, a to diferencovaně podle funkčního potenciálu a stanovištně ekologických podmínek lesních porostů (vyjádřených základními typologickými jednotkami). Studenti dokáží své znalosti uplatnit ve středním a vrcholném managementu lesnických firem i ve státní správě.Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat, prezentovat a obhajovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a vysvětlit jejich možná řešení. Zároveň je schopen přijímat a akceptovat relevantní podněty z okolí.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku objektivně a kriticky využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, konkrétní podmínky důležité pro řešení problému, zkušenosti odborníků), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel a za obvyklých okolností řídit kolektiv.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaPOLENO, Z., VACEK, S., PODRÁZSKÝ, V., REMEŠ, J., ŠTEFANČÍK, I., MIKESKA, M., KOBLIHA, J., KUPKA, I., MALÍK, V., TURČÁNI, M., DVOŘÁK, J., ZATLOUKAL, V., BÍLEK, L., BALÁŠ, M., SIMON, J., 2009 Pěstování lesů III. - Praktické postupy pěstování lesů, Kostelec nad Černými lesy, Lesnická práce, s.r.o., 2009, 860 s., ISBN 978-80-87154-34-2DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaCHROUST, L. Ekologie výchovy lesních porostů. VÚLHM VS Opočno, 1997, 277 s. ISBN 80-238-0889-3.POLENO, Z. Výběr jednotlivých stromů k obnovní těžbě v pasečném lese. Lesnická práce 1999, 128 s.
Požadavky
nejsou
Garant
doc. Ing. Jiří Remeš, Ph.D.