Předmět Podnikání v lesním hospodářství (LRL09E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LRL09E - Podnikání v lesním hospodářství, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studenti se naučí aplikovat principy marketingového řízení v lesnické praxi zvládnutím teoretických základů a jejich aplikací při tvorbě individuálního projektu.
Osnova
PřednáškaMarketingový plánovací procesExterní analýza a specifika LHInterní analýzaAnalýza SWOT, stanovení cílů a strategiíPortfoliová analýza a strategické plánování v LHProduktová a cenová politikaDistribuce a logistikaMarketingová komunikace v lesnictvíVztahový marketing v LHFinanční aspekty marketinguMarketingový výzkumCertifikace lesů - Nástroj diferenciace a komunikace s koncovým zákazníkemCvičeníÚvod a aplikační oblasti marketingu, proces marketingového plánováníAnalýza trhu a chování zákazníka, benchmarking a analýza konkurenceNávrh komunikačního mixuSWOT analýza a konfrontační maticeNávrh a možnosti diferenciace zadané firmyPortfoliová analýza: Bostonská matice, matice MABA
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi získají znalosti základních podnikatelských procesů včetně tvorby strategie a stanovení cílů. Při procesu analýzy se zaměřují na specifika lesnictví a dřevozpracujícího průmyslu.Dovednosti:Absolventi dovedou své znalosti uplatnit v praktických aplikacích, především při procesu analýzy a podnikatelského plánování. Dovedou se orientovat jak v teoretických přístupech, tak v praktických aplikacích, umějí uplatnit své odborné znalosti ve specializovaných dovednostech při řešení praktických problémů.Kompetence - komunikace:Absolventi písemně zpracovávají studii a prezentují výsledky své individuální a skupinové práce ústně. Učí se komunikovat i v rámci týmu. Znají význam verbální a neverbální komunikace a jsou schopni aplikovat základní principy úspěšné komunikace v praxi.Kompetence - úsudek:Absolventi se učí se strategickému myšlení a na základě získaných teoretických znalostí a praktických zkušeností ze cvičení a tvorby projektu jsou schopni si vytvořit správný úsudek o možnostech podnikání a odhadnout úspěšnost podnikání v dané oblasti.
Literatura
ZákladníARMSTRONG, G., KOTLER, P. MARKETING. PRAHA Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.RIEDL, M. Marketing, ČZU, 2005DoporučenáCAYWOOD, Clarke L. Public Relations - řízená komunikace podniku s veřejností. První vydání. Brno Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4KOTLER, P., ARMSTRONG, G. (2004). Marketing. 6. vydání, edice Expert, Praha, Grada Publishing. ISBN 80-247-0513-3.
Požadavky
Žádné
Garant
RNDr. Marcel Riedl, CSc.