Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Podnikání v dřevozpracujícím průmyslu (LRL21E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LRL21E - Podnikání v dřevozpracujícím průmyslu, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti se naučí aplikovat principy marketingového přístupu k podnikání v lesnické praxi zvládnutím teoretických základů a jejich aplikací při tvorbě individuálního projektu.

Osnova

PřednáškaRole marketingu a podnikatelská koncepceMarketingový plánovací procesExterní analýza a specifika LHInterní analýzaAnalýza SWOT, stanovení cílů a strategiíPortfoliová analýza a strategické plánování v LHProduktová a cenová politikaDistribuce a logistikaMarketingová komunikace a propagaceFinanční aspekty marketinguMarketingový výzkumCertifikace lesů - Nástroj diferenciace a komunikace s koncovým zákazníkemCvičeníÚvod a aplikační oblasti marketinguProces marketingového plánováníAnalýza trhu a chování zákazníka Benchmarking a analýza konkurenceNávrh a možnosti diferenciace zadané firmyNávrh komunikačního mixuSWOT analýza a konfrontační maticePortfoliová analýza: Bostonská matice, matice MABAKomunikace a prezentační dovednostiMarketingové výpočtyCase Study:RockyMarketingový výzkum a příprava dotazníků

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi získají na úrovni magisterského stupně studia potřebné teoretické znalosti týkající se podnikání z vybraných oblastí marketingu, managementu a prodeje se zřetelem na aplikační oblast lesnictví a dřevozpracující průmyslu. Důraz se klade zejména na systematický a analytický přístup k podnikání a tvorbě podnikatelského plánu. Absolventi znají základní podnikatelské procesy, včetně tvorby strategie a stanovení cílů. Při procesu analýzy se zaměřují na specifika lesnictví a dřevozpracujícího průmyslu.Dovednosti:Absolventi dovedou své znalosti uplatnit v praktických aplikacích, především při procesu analýzy a podnikatelského plánování. Dále se dovedou se orientovat jak v teoretických přístupech, tak v praktických aplikacích, umějí uplatnit své odborné znalosti ve specializovaných dovednostech i při řešení praktických problémů.Kompetence - komunikace:Absolventi písemně zpracovávají studii a prezentují výsledky své individuální a skupinové práce ústně. Učí se komunikovat i v rámci týmu. Znají význam verbální a neverbální komunikace a jsou schopni aplikovat základní principy úspěšné komunikace v praxi. Dokáží srozumitelně sdělovat informace a objasňovat problematiku.Kompetence - úsudek:Absolventi se učí se strategickému myšlení a na základě získaných teoretických znalostí a praktických zkušeností ze cvičení a tvorby projektu jsou schopni si vytvořit správný úsudek o možnostech podnikání a odhadnout úspěšnost podnikání v dané oblasti.

Literatura

ZákladníRIEDL, Marcel. Marketing. Praha ČZU, 2005. 108 s. ISBN 80-213-1375-7SCHMITHÜSERN, Franz ; KAISER, Bastian ; SCHMIDHAUSER, Albin ; MELLINGHOFF, Stephan ; KAMMERHOFER, Alfred W. Podnikání v lesním hospodářství a dřevařském průmyslu. Praha ČZU 2009. 535 s. ISBN 978-80-213-1945-5DoporučenáKOTLER, P., ARMSTRONG, G. (2004). Marketing. 6. vydání, edice Expert, Praha, Grada Publishing. ISBN 80-247-0513-3.ŠATANOVÁ, A. Ekonomika a manažment podnikov drevospracujúceho priemyslu. Zvolen Technická univerzita vo Zvolene, 2011. 568 s. ISBN 978-80-228-2319-7.

Požadavky

Žádné

Garant

RNDr. Marcel Riedl, CSc.