Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Podnikání v lesním hospodářství (LRL75E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LRL75E - Podnikání v lesním hospodářství, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti se naučí aplikovat principy marketingového řízení v lesnické praxi zvládnutím teoretických základů a jejich aplikací při tvorbě individuálního projektu.

Osnova

PřednáškaRole marketingu a podnikatelská koncepceMarketingový plánovací procesExterní analýza a specifika LHInterní analýzaAnalýza SWOT, stanovení cílů a strategiíPortfoliová analýza a strategické plánování v LHProduktová a cenová politikaDistribuce a logistikaKomunikace a PR v lesnictvíVztahový marketing v LHMarketingový výzkumCertifikace lesů - Nástroj diferenciace a komunikace s koncovým zákazníkemCvičeníÚvod a aplikační oblasti marketingu, proces marketingového plánováníAnalýza trhu a chování zákazníka, zadání seminární práceBenchmarking a analýza konkurence, možnosti diferenciace zadané firmyPortfoliová analýza: Bostonská matice, matice MABA, SWOT analýza a konfrontační maticeNávrh komunikačního mixu a prezentační dovednostiPrezentace a vyhodnocení projektu

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi získají na úrovni bakalářského stupně studia potřebné teoretické znalosti týkající se podnikání z vybraných oblastí marketingu, managementu a prodeje se zřetelem na aplikační oblast lesnictví a dřevozpracující průmysl.. Důraz se klade zejména na systematický a analytický přístup k podnikání a tvorbě podnikatelského plánu. Absolventi znají základní podnikatelské procesy, včetně tvorby strategie a stanovení cílů. Při procesu analýzy se zaměřují na specifika lesnictví a dřevozpracujícího průmyslu.Dovednosti:Absolventi dovedou své znalosti uplatnit v praktických aplikacích, především při procesu analýzy a podnikatelského plánování. Dovedou se orientovat jak v teoretických přístupech, tak v praktických aplikacích, umějí uplatnit své odborné znalosti ve specializovaných dovednostech při řešení praktických problémů. Znají základní kvantitativní postupy - tvorba cen apod.Kompetence - komunikace:Absolventi písemně zpracovávají studii a prezentují výsledky své individuální a skupinové práce ústně. Učí se komunikovat i v rámci týmu. Znají význam verbální a neverbální komunikace a jsou schopni aplikovat základní principy úspěšné komunikace v praxi.Kompetence - úsudek:Absolventi se učí se strategickému myšlení a na základě získaných teoretických znalostí a praktických zkušeností ze cvičení a tvorby projektu jsou schopni si vytvořit předběžný úsudek o možnostech a šancích podnikání.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaRIEDL, Marcel. Marketing. Praha ČZU, 2005. 108 s. ISBN 80-213-1375-7SCHMITHÜSERN, Franz ; KAISER, Bastian ; SCHMIDHAUSER, Albin ; MELLINGHOFF, Stephan ; KAMMERHOFER, Alfred W. Podnikání v lesním hospodářství a dřevařském průmyslu. Praha ČZU 2009. 535 s. ISBN 978-80-213-1945-5DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaKOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. 6. vydání, Praha Grada Publishing, 2004. 864 s. ISBN 80-247-0513-3.CAYWOOD, Clarke L. Public Relations - řízená komunikace podniku s veřejností. První vydání. Brno Computer Press, 2003. 600 s. ISBN-80-7226-886-4

Požadavky

žádné

Garant

RNDr. Marcel Riedl, CSc.