Předmět Podnikání v dřevozpracujícím průmyslu (LRL84E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LRL84E - Podnikání v dřevozpracujícím průmyslu, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Osnova
PřednáškaRole marketingu a podnikatelská koncepceMarketingový plánovací procesExterní analýza a specifika LHInterní analýzaAnalýza SWOT, stanovení cílů a strategiíPortfoliová analýza a strategické plánování v LHProduktová a cenová politikaDistribuce a logistikaMarketingová komunikace a propagaceFinanční aspekty marketinguMarketingový výzkumCertifikace lesů - Nástroj diferenciace a komunikace s koncovým zákazníkemCvičeníÚvod a aplikační oblasti marketinguProces marketingového plánováníAnalýza trhu a chování zákazníka Benchmarking a analýza konkurenceNávrh a možnosti diferenciace zadané firmyNávrh komunikačního mixuSWOT analýza a konfrontační maticePortfoliová analýza: Bostonská matice, matice MABAKomunikace a prezentační dovednostiMarketingové výpočtyCase Study:RockyMarketingový výzkum a příprava dotazníků
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi získají znalosti základních podnikatelských procesů včetně tvorby strategie a stanovení cílů. Při procesu analýzy se zaměřují na specifika lesnictví a dřevozpracujícího průmyslu.Dovednosti:Absolventi dovedou své znalosti uplatnit v praktických aplikacích, především při procesu analýzy a podnikatelského plánování. Dovedou se orientovat jak v teoretických přístupech, tak v praktických aplikacích, umějí uplatnit své odborné znalosti ve specializovaných dovednostech při řešení praktických problémů.Kompetence - komunikace:Absolventi písemně zpracovávají studii a prezentují výsledky své individuální a skupinové práce ústně. Učí se komunikovat i v rámci týmu. Znají význam verbální a neverbální komunikace a jsou schopni aplikovat základní principy úspěšné komunikace v praxi. Dokáží srozumitelně sdělovat informace a objasňovat problematiku.Kompetence - úsudek:Absolventi se učí se strategickému myšlení a na základě získaných teoretických znalostí a praktických zkušeností ze cvičení a tvorby projektu jsou schopni si vytvořit správný úsudek o možnostech podnikání a odhadnout úspěšnost podnikání v dané oblasti.
Literatura
ZákladníSCHMITHÜSEN, Franz. Podnikání v lesním hospodářství a dřevařském průmyslu základy podnikové ekonomiky a řízení. 2., aktualiz. a rozšíř. vyd. V Praze Česká zemědělská univerzita, 2009, 535 s. ISBN 978-80-213-1945-5.PULKRAB A KOL. Ekonomika a řízení lesního hospodářství, VŠZ Praha a Matice lesnická Písek, 1993DoporučenáŠATANOVÁ, A. Ekonomika a manažment podnikov drevospracujúceho priemyslu. Zvolen Technická univerzita vo Zvolene, 2011. 568 s. ISBN 978-80-228-2319-7.SYNEK, M. Nauka o podniku, Praha, 1996KUPČÁK, V. Ekonomika lesního hospodářství. MZLU v Brně, 2005, ISBN 80-7157-734-0, 257 s.
Požadavky
žádné
Garant
RNDr. Marcel Riedl, CSc.