Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Krajinné a pozemkové úpravy (DZBX07Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DZBX07Y - Krajinné a pozemkové úpravy, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je poskytnout a současně propojit teoretické a praktické znalosti v oboru krajinného plánování a pozemkové úpravy jak v České republice, tak v dalších zemích světa. Po absolvování předmětu studenti získají dovednosti syntetizovat jednotlivé problematiky v jeden souhrnný plánovací dokument. Předmět klade důraz na mezioborový charakter výzkumu a praktických aktivit na poli krajinného plánování a pozemkových úprav. Spolu se specifickými přístupy a postupy typickými pro krajinně plánovací disciplíny je součástí předmětu i zdokonalení se v obecných principech hodnocení a plánování krajiny (typologie, skaling, krajinné jednotky, mapové aj. podklady, ...).

Osnova

PřednáškaSpolečná východiska všech forem krajinného plánováníPodklady pro krajinné plánováníVztah PÚ k ostatním formám krajinného plánováníCíle a formy pozemkových úprav v ČR, aktuální otázky PÚ v ČRHistorie pozemkových úprav v ČR a v zahraničíPÚ v zahraničíKrajinářská interpretace starých mapových dělKrajinářské aspekty pozemkových úpravKrajinný rázHodnocení a ochrana přírodních hodnot krajinyHodnocení a ochrana kulturně - historických hodnot krajinyHodnocení a ochrana estetických hodnot krajinyImplementace krajinně-ekologických principů v krajinném plánováníCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají hluboké teoretické i praktické znalosti o procesech v krajině. Znalosti se týkají nejnovějších poznatků v oboru krajinné a pozemkové úpravy a slouží jako základ originálního myšlení, které jim umožňuje účastnit se výzkumu. Znají širokou škálu krajinných opatření i kriteria při jejich výběru.Dovednosti:Studenti dovedou své znalosti tvůrčím způsobem uplatnit při určování ohroženosti pozemků. Samostatně na vysoké úrovni řeší návrhy jednotlivých krajinných opatření a procesu pozemkových úprav. Znalosti dovedou promítnout do projektového a realizačního řešení. Své dovednosti uplatňují zejména na úrovni výzkumu i státní správy.Kompetence - komunikace:Studenti dovedou konfrontovat své znalosti, dovednosti a názory v oblasti problematiky krajinného plánování a pozemkových úprav s vědeckou veřejností. Tato komunikace je zejména zřetelná při přípravě grantových návrhů a vědeckých publikací.Kompetence - úsudek:Studenti jsou schopni posuzovat vědecké projekty a navrhovat nová řešení. Jsou schopni přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Jsou schopni řídit složité odborné činnosti nebo projekty a nést zodpovědnost za profesní postupy řešení.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaSklenička, P., Pixová, K. (Eds.). 2003. Landscape Planning in the Czech Republic. Czech Univ. of Agric., Praha. Pp. 65.Vorel, I., Bukáček, R., Matějka, P., Culek, M., Sklenička, P. 2006. A method for assessing the visual impact on landscape character of proposed construction, activities or changesJazyk výuky: AngličtinaSklenička, P., Pixová, K. (Eds.). 2003. Landscape Planning in the Czech Republic. Czech Univ. of Agric., Prague. Pp. 65.Vorel, I., Bukáček, R., Matějka, P., Culek, M., Sklenička, P. 2006. A method for assessing the visual impact on landscape character of proposed construction, activities or changesDoporučenáJazyk výuky: ČeštinaSklenička, P. 2003. Základy krajinného plánování. Nakl. N. Skleničková. Praha. 321 stran.Driessen, P.M., Konijn, N.T. 1992. Land-use Systems Analysis. Wageningen Agric. Univ., Wageningen.Tress, B., Tress, G., Fry, G., Opdam, P. (eds.) 2005. From landscape research to landscape planning: Aspects of integration, education and application. Springer. Amsterdam.Forman, R.T.T., Godron, M. 1986. Landscape Ecology. J. Wiley and Sons, New York.Zonneveld, I.S. 1979. Land Evaluation and Land (scape) Science. International Training Center, Enschede, The Netherlands.Individual papers published in following journals: Landscape and Urban Planning, Land Use Policy, Landscape Ecology.Jazyk výuky: AngličtinaDriessen, P.M., Konijn, N.T. 1992. Land-use Systems Analysis. Wageningen Agric. Univ., Wageningen.Tress, B., Tress, G., Fry, G., Opdam, P. (eds.) 2005. From landscape research to landscape planning: Aspects of integration, education and application. Springer. Amsterdam.Forman, R.T.T., Godron, M. 1986. Landscape Ecology. J. Wiley and Sons, New York.Zonneveld, I.S. 1979. Land Evaluation and Land (scape) Science. International Training Center, Enschede, The Netherlands.Individual papers published in following journals: Landscape and Urban Planning, Land Use Policy, Landscape Ecology.

Garant

prof. Ing. Petr Sklenička, CSc.