Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ochrana životního prostředí (DZOX03Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DZOX03Y - Ochrana životního prostředí, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Posouzení stavu životního prostředí, ekologických a zdravotních rizik spojených s kontaminací životního prostředí

Osnova

PřednáškaStav a vývoj životního prostředí ČR - srovnání v prostředí EUEkologická a zdravotní rizika kontaminace životního prostředíZdraví a životní prostředíHavárie v životním prostředíXenobiotické látky v životním prostředíEnvironmentální politika a nástrojeMezinárodní spolupráce v oblasti životního prostředíCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají teoretické znalosti na vysoké úrovni založené na využívání informačních technologií na rozhraní mezi obory. Jsou specializováni na řešení kvalitativního výzkumu, prokazují systematické porozumění studovaných problémů a zvládly potřebné dovednosti pro výzkum a vývoj v oboru. Znalosti se týkají nových poznatků v oboru a slouží jako základ originálního řešení a umožnují jim přímou účast na výzkumu, kde mohou v budoucnu působit jako vedoucí pracovníci. Absolventi mají vědomosti o problémech v oboru a na rozhraní mezi obory. Rozumí konceptům a metodám odpovídajícím základnímu i aplikovanému výzkumu. Mají hluboké odborné vědomosti z oborů nutných pro řešení životního prostředí, orientují se v oblasti vědeckých metodologií a metod.Dovednosti:Absolvenit jsou schopni aplikovat pokročilé a specializované teoretické poznatky a specializované dovednosti a metody, včetně syntéz a hodnocení, požadované při řešení kritických problémů ve výzkumu. Schopnost samostatné vědecké, výzkumné a vývojové práce prokázali výzkumnou činností a vytvořením vědecekého díla, které bylo recenzovano a přispělo k rozšíření poznání. Své znalosti dovedou uplatnit při řešení problémů ve výzkumu nebo v oblasti vrcholového řízení a speciálních zaměstnáních, která vyžadují exaktní zpracování dat a informací. Jsou schopni vytvářet nové postupy a integrovat poznatky z různých oborů do praktických aplikací.Kompetence - komunikace:Jsou schopni řídit složité odborné činnosti nebo projekty a samostatně vést vědecké a odborné mezinárodní týmy. Umějí propojovat znalosti, zvládat složitosti a formulovat úsudky. Své vědecké poznatky umí předávat vědecké komunitě ve formě vědeckcýh či odborných publikací, eventuelně předávat tyto poznatky v popularizující formě.Jsou schopni komunikovat ve dvou cizíchjazycích minimálně na úrovni B1Kompetence - úsudek:Absolventi uvažují sytémově, jsou schopni kritické analýzy, umějí vytvářet systémové modely reaálných procesů, jsou schopni formulovat vědecké hypotézy a vědeckými postupy je ověřovat. Umějí vyhledávat nestandartní řešení komplexních problémů a jsou odpovědni za vývoj a implementaci nových vědeckých poznatků z hlediska trvale udržitelného rozvoje.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaRočenky ŽP ČR. Ministerstvo ŽP ČRKružíková E., 1997: Ekologická politika a právo životního prostředí v EU. Nakl. Šauer Praha.Remtová K., 1996: Trvale udržitelný rozvoj a strategie ochrany ŽP. MŽP a VŠB TU Ostrava.Sezimová H.,2006 : Hodnocení genotoxických účinků kontaminant životního prostředí VŠB TU OstravaJazyk výuky: AngličtinaRočenky ŽP ČR. Ministerstvo ŽP ČRKružíková E., 1997: Ekologická politika a právo životního prostředí v EU. Nakl. Šauer Praha.Remtová K., 1996: Trvale udržitelný rozvoj a strategie ochrany ŽP. MŽP a VŠB TU Ostrava.Sezimová H.,2006 : Hodnocení genotoxických účinků kontaminant životního prostředí VŠB TU OstravaDoporučenáJazyk výuky: ČeštinaMŠP ČR., 2001: State environmental policy 2001Roth P., 2003: Legislativa evropských společenství (MŽP 2003 sborník)Kolektiv., 2001: Národní strategie udržitelného rozvoje ČR. Univerzita Karlova 2001Boulding J.R. (1995): Practical Handbook of Soil, Vadose Zone and Ground-Water Contamination. Assessment, Prevention and Remediation. Lewis Publishers, Tokyo.Bláha K. (1995a): Základy hodnocení rizika, in Ekologický auditing II Managment rizik, A U.S. A.I.D.Jazyk výuky: AngličtinaMŠP ČR., 2001: State environmental policy 2001Roth P., 2003: Legislativa evropských společenství (MŽP 2003 sborník)Kolektiv., 2001: Národní strategie udržitelného rozvoje ČR. Univerzita Karlova 2001Boulding J.R. (1995): Practical Handbook of Soil, Vadose Zone and Ground-Water Contamination. Assessment, Prevention and Remediation. Lewis Publishers, TokyoBláha K. (1995a): Základy hodnocení rizika, in Ekologický auditing II Managment rizik, A U.S. A.I.D.

Požadavky

Ekologie, chemie anorganická, organická, chemie životního prostředí

Garant

prof. Ing. Zdeňka Wittlingerová, CSc.