Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sanační technologie (DZOX04Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DZOX04Y - Sanační technologie, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je zaměřen na systematizaci znalostí související s odstraňováním starých ekologických zátěží pro podmínky České republiky. V průběhu studia získá student přehled např. jednotlivých sanačních technologiích, které jsou projektovány v závislosti na typu znečištění, hydrogeologických, ale i ekonomických podmínkách.

Osnova

Přednáškaklasifikace podmínek znečištění a ekologických zátěží,klasifikace znečišťujících látek,typizace hydrogeologických podmínek v ČR, kde dochází k nejčastějšímu znečištění vod a zemin,rozdělení sanačních technologií do jednotlivých skupin,popis použitelnosti jednotlivých technologií,praktické příkladyCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolvenit mají teoretické znalosti v oboru informačního zabezpečení prognózních výpočtů s využitím analytických metod a metod matematického modelování. Jde o integrované i vysoce specializované znalosti z oboru proudění podzemních vod, migrace nežádoucích látek, využití aktivních a pasivních technických opatření směřujících k ochraně horninového prostředí před znečištěním a vyčerpáním. Prokazují dobrou znalost konkrétních příkladů sanace ekologických zátěží v podmínkách České republiky, pro něž jsou příznačné typové geologické podmínky dané výskytem platforemních sedimentů (aluvium, křída, paleozoikum a krystalinické horniny). Jsou seznámeni se základními teoretickými poznatky šíření znečištění a jeho odstraňováním. Znají koncepce a metody získávání hydrogeologických informací souvisejících s řešením úloh základního i aplikovaného výzkumu, s jeho metodologií a vyhodnocením.Dovednosti:Absolveniti ovládají základní teoretické poznatky na jejichž základě jsou setavovány specializované matematické programy vhodné pro analýzu šíření znečištění v horninovém prostředí a proudění podzemních vod. Jsou schopni samostatné vědecké, výzkumné, vývojové práce, projektovat komplikované sanační systémy v závislosti na reálných hydrogeologických podmínkách znečištění horninovho prostředí. Poznatky z technické aplikace teoretických a metodologických poznatků jsou schopni zobecnit, definovat nové zákonitosti, které validifikují obevně známé teoretické poznatky. Tyto výsledky jsou schopni zpracovat ve formě postupu, které jsou publikovatelné ve vědeckých, recenzovaných dílech a vyvolají zájem odborné i vědecké veřejnosti, jsou-li předneseny na specializovaných konferencích a kongresech.Kompetence - komunikace:Umí dobře komunikovat na širší mezinárodní úrovni v oblasti své specializace. Jsou schopni řídit složité odborné činnosti nebo projekty a samostatně vést vědecké nebo odborné mezinárodní týmy. Umějí propojovat znalosti, zvládat složitosti a formulovat úsudky. Své vědecké poznatky umí přenášet a předávat vědecké komunitě ve formě vědeckých nebo odborných publikací.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou schopni vytvářet systémové modely nezbytné pro prognózní výpočty reálných migračních procesů, formulují vědecké, technické hypotézy a vědeckými a technickými postupy je ověřovat. Umí zformulovat nestandartní řešení dílčích i komplexních problémů, jejichž řešení významnou měrou sníží ekologické riziko se zdravotními důsledky při případné expozici obyvatel nežádoucími látkami.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaLanda I. (2007): Speciální hydrogelogie. CZU Praha, CDJazyk výuky: AngličtinaBishop K.C., Mack D.T., Jardim G.M., Macauley R.B. (1994): A Qualitative Ranking of Contaminated Locations for Futher Action, Chevron Chemical Co., San Francisco, California.Kolektiv (1986): Biotechnologische in-situ Sanierung. Vortrag D. Debus auf dem Kongress im Rahmen der BIG-TECH. Berlin.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaŠilar J. (1985): Hydrogeologie.- skripta, PrahaBruncvík (1983): Geologie.- skripta, PrahaMucha I. Melioris J. (1995): Metody hydrogeologického průzkumu, Bratislava,Jazyk výuky: AngličtinaACEE (1994):Bioventing Performance and Cost Summary.ACEE.Brooks AFB. Texas. U.S.ABaxter J. C., Aguilar M., Brown K., (1983): Heavy metals and persistent organics at a sewage sludge disposal site. J. Environm. Qual., 12, 3: 311 319.Bedient P.B., Rifai H.S., Newell C.J. (1994): Ground Water Contamination, Transport and Remediation. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.Boulding J.R. (1995): Practical Handbook of Soil, Vadose Zone and Ground-Water Contamination. Assessment, Prevention and Remediation. Lewis Publishers, Tokyo.Bouwer E.J. . (1981): Anaerobic Degradation of Halogenated l- abd 2-Carbon Organic Compounds. Environ.Sci.Tech. Vol l0 (5): 596 599.Calabrese E. J., Kostecki P. T. (1992): Risk assessment and environmental fate methodologies, Lewis PublisherEijsackers H. J., (1993): Toxicological human health aspects. C-soil, risk assessment systems and normsetting. ETC Course: 21

Požadavky

Základní znalosti z geologie a chemie

Garant

prof. Ing. Zdeňka Wittlingerová, CSc.