Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pozemkové úpravy EKOL (ZBZ19E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZBZ19E - Pozemkové úpravy EKOL, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem tohoto předmětu je zprostředkovat studentům základní teoretická a praktická východiska projektování pozemkových úprav a naučit je syntézu dílčích problematik v jednom plánovacím dokumentu. Student je po absolvování schopen zpracovat projekt zjednodušené pozemkové úpravy konkrétního území (návrh prvků plánu společných zařízení, vyřešení vlastnických vztahů) a vizualizovat navržená opatření. Důraz je také kladen na prezentaci a obhajobu vlastních návrhů studenta. Předmět je předpokladem pro získání autorizace pro projektování pozemkových úprav.

Osnova

PřednáškaCíle a formy pozemkových úprav v ČR, aktuální otázky PÚ v ČR Historický vývoj krajiny Historie pozemkových úprav v ČR a v zahraničíHistorie evidence nemovitostí v ČR od 12Pozemkové úřady, proces KPÚPlán společných zařízeníÚSES v procesu pozemkových úpravPodklady pro krajinné plánování (písemné, mapové)Ekologické aspekty pozemkových úpravKrajinářské aspekty pozemkových úpravProtierozní ochrana v procesu KPÚ (organizační, agrotechnická, technická)Vztah PÚ k ostatním formám krajinného plánováníCvičeníTvorba vlastnické mapyZpracování bilancí vstupních nárokůZpracování bilancí vstupních nárokůNávrh nového uspořádání pozemkůZpracování bilancí návrhu PÚObhajoba projektu

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají zprostředkované znalosti týkající se základních teoretických a praktických východisek projektování pozemkových úprav a naučí se syntézu dílčích problematik v jednom plánovacím dokumentu. Jsou seznámeni s historickým vývojem procesu pozemkových úprav, vývojem vlastnictví a držby půdy. Znají proces jednotlivých forem pozemkových úprav a legislativu, ve které jsou tyto formy a procesy zakotveny. Jsou podrobně seznámeni s bilancemi, listy vlastnictví, pozemkovým katastrem a katastrem nemovitostí a s vlastním cílem pozemkových úprav.Dovednosti:Studenti jsou po absolvování schopni zpracovat projekt zjednodušené pozemkové úpravy konkrétního území (návrh prvků plánu společných zařízení, vyřešení vlastnických vztahů) a vizualizovat navržená opatření. Důraz je také kladen na dovednost správné odborné prezentace a obhajoby vlastních návrhů studenta. Předmět je předpokladem pro získání autorizace pro projektování pozemkových úprav.Kompetence - komunikace:Studenti jsou schopni působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáží srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy, možná řešení.Kompetence - úsudek:Studenti jsou schopni přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku využívají relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), nesou odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Studenti dále mají schopnost v rámci určitých pravidel řídit kolektiv, a to za okolností, které jsou obvykle známé.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaSKLENIČKA P., 2003 Základy krajinného plánování. N. Skleničková, Praha, 321 s., ISBN 80-903206-1-9.DUMBROVSKÝ M., 1992 Prozatímní metodický návod k projektování KPÚ. VÚMOP Zbraslav, Praha.LOW J. a kol., 1995 Rukověť projektanta ÚSES. Doplněk. Brno, 124 s., ISBN 80-85765-55-1.SKÁLA P., 1999 Katastr nemovitostí. Nový zeměměřič, Praha, 31 s.ŠVEHLA F., VAŇOUS M., 1997 Pozemkové úpravy. ČVUT, skriptum, Praha, 146 s.VINKLER F., 1994 Geodézie. 1. vyd., VŠZ, skriptum, Praha, 338 s., ISBN 80-213-0196-1DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaMÍCHAL I., 1994 Ekologická stabilita. Veronica, Brno, 275 s.

Požadavky

Žádné.

Garant

prof. Ing. Petr Sklenička, CSc.