Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Biologická hodnocení (ZEZ04E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZEZ04E - Biologická hodnocení, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Před závažnými zásahy v rámci výstavby či jiného užívání krajiny může dotčený orgán ochrany přírody nařídit přírodovědný průzkum, jenž slouží jako podklad pro rozhodování. V případě záměrů či koncepcí, kde není vyloučen vliv na lokality soustavy NATURA 2000, je nutné provést expertní posouzení. V obou případech jsou podmínkou příslušné autorizace.

Osnova

PřednáškaÚvod do předmětu, základní pojmy, legislativní rámecBiologické průzkumy a hodnoceníNaturová hodnoceníNaturová hodnocení v širším kontextuNaturová hodnocení v příkladechMigrační studieCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti se orientují s různými typy ekologických expertíz, zejména s biologickými průzkumy, biologickým hodnocením, migračními studiemi, posuzováním vlivu na lokality soustav Natura 2000. Vnímají jejich význam a zařazení ve správních řízeních. Ovládají mechanizmus jejich zpracování. Jejich znalosti jim umožní se, po uplynutí několika let praxe, ucházet o udělení příslušných autorizací.Dovednosti:Studenti jsou schopni samostatně provádět nebo organizovat inventarizační průzkumy a vypracovat biologická hodnocení tak, aby obsahovala veškeré náležitosti vyplývající z platných metodik. Na základě získaných znalostí v předmětu jsou zároveň schopni posuzovat úplnost a neúplnost vypracovaných hodnocení jiným autorem a označit absenci důležitých částí.Kompetence - komunikace:Studenti jsou schopni tvořit účelné týmy spolupracovníků, jsou schopni jak řešit konkrétní dílčí úkol, tak vést kolektiv kolegů. Samozřejmá je schopnost přehledně prezentovat výsledky pro různé profesní skupiny odběratelů. Studenti jsou připraveni i na obhajobu vlastních výsledků před odbornou i laickou veřejností.Kompetence - úsudek:Studenti jsou schopni kriticky přistupovat k různým typům již existujích hodnocení. Na základě získaných zkušeností jsou schopni vygenerovat vlastní přístup k řešenému problému. Zvládají jak analytický, tak syntetický přístup k řešení problému.

Literatura

ZákladníMetodický pokyn Ministerstva životního prostředí ČR "Postup posuzování vlivů koncepcí a záměrů na evropsky významné lokality a ptačí oblasti". Věstník vlády pro orgány krajů a orgány obcí.MARHOUL P., TUROŇOVÁ D. [eds.] 2008 Zásady managementu stanovišť druhů v evropsky významných lokalitách soustavy Natura 2000. AOPK, Praha.ROTH P. [ed.] 2003 Legislativa Evropských společenství v oblasti územní a druhové ochrany přírody (směrnice 79/409/EHS, směrnice 92/43/EHS, rozhodnutí 97/266/ES), MŽP, Praha.CHYTRÝ M., KUČERA T., KOČÍ M., 2001 Katalog biotopů České republiky. AOPK ČR, Praha, 448 s.Metodika hodnocení významnosti vlivů při posuzování podle § 45i zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů 2007 Věstník MŽP, ročník XVII.DoporučenáSměrnice Rady 79/409/EHS z 2. dubna 1979 o ochraně volně žijících ptáků.Směrnice Rady 92/43/EHS z 21. května 1992 o ochraně přírodních stanovišť, volně žijících živočichů a planě rostoucích rostlin.

Požadavky

žádné

Garant

prof. RNDr. Vladimír Bejček, CSc.