Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Závěrečná exkurze (ZEZ26Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZEZ26Z - Závěrečná exkurze, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Odborná exkurze při níž studenti navštíví vybraná chráněná území v ČR, kde jsou seznámeni s charakteristickými biotopy, problematikou jejich ochrany, managementem a otázkami státní správy.

Osnova

PřednáškaCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Stav moderní krajiny střední Evropy; Základní způsoby managementu chráněných stanovišť či druhů organismů; Přístupy k ochraně zvl. chr. částí přírody v chráněných územích, ve volné krajině a v případě intenzivní hospodářské činnosti Komplexní rozbor modelových příkladů z ochranářského, biologického a legislativně-administrativního pohleduDovednosti:orientace v orgánech ochrany přírody a její hierarchii; Schopnost posoudit vhodnost k čistě hospodářskému využití území, příp. volba různých způsobů ochranářských managementů; Schopnost odhadu dopadů jedn. základních ochranářských přístupů (samovolný vývoj, řízený management, tradiční historická péče, pokračující hospodářské užívání)Kompetence - komunikace:Díky šíři předchozího studia je student schopen nahlížet na problémy péče o biotu a krajinu v širším pohledu - v otázkách živé i mrtvé přírody, ochrany dalších složek ŽP a územního rozvoje.Kompetence - úsudek:Schopnost aplikovat dosažené poznatky na konktrétní typ krajiny, s citem pro stanovení hlavního a podružného/ných přístupů k péči o biotu a krajinu; vyžadováno zahrnutí historického, hospodářského a společenského kontextu pro volbu optimálního rámce přístupu

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Aleš Vorel, Ph.D.