Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývoj globálního ekosystému (ZEZ32Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZEZ32Z - Vývoj globálního ekosystému, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Přednáška se zabývá celkovým pohledem na vývoj globálního ekosystému od vzniku života po současnost v souvislosti se změnami klimatu, pohyby kontinentů a velkými vymíráními. Cílem je stimulovat u studentů chápání světového ekosystému v čase a prostoru.

Osnova

PřednáškaÚvod, metody, literaturaPaleoekologie moře, základní pojmy, rozdělení mořského ekosystému, trofické vztahy, niky organismůKambrium - ordovikPaleoekologie suchozemských ekosystémů, základní pojmy, rozdělení suchozemského ekosystému, trofické vztahy, niky organismůSilur - devonKarbon - perm, desková tektonika, paleozoické pralesy, paleofytikum, klimatické změny, vymíráníMesozoikum IMesozoikum II - křída jako klíčový útvar pro evoluci moderních faun a flór, vymírání a krize druhohorního ekosystémuPaleogén, ekosystémy starších třetihor, paleogeografie, obsazování nik a radiace, ptáci vsNeogén, migrace faun, zánik oceánu Tethys, vznik rodu HomoKvartér - velká zalednění a klimatické změnyJak by mohl vypadat svět za 50, 100 a 250 milionů let, oteplování nebo ochlazování? - diskusní závěrečná přednáškaCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají jasnou představu o přednesené problematice v celé její šíři, a to jak v horizontálním, tak vertikálním chápání věci. Dosáhli odpovídajících znalostí ohledně složení a dynamiky Země, pohybů kontinentů, geochronologického členění, datování. Orientují se v paleontologii moře a suchozemských ekosystémů jednotlivých obdobích.Dovednosti:Studenti chápají zákonitosti historického vývoje přírody s různých pohledech na problematiku. Jsou schopni jak analytického, tak syntetického pohledu. Dokážou využít zkušeností z vývoje globálního ekosystému k vytváření pohledu na současný stav.Kompetence - komunikace:Student ovládá principy týmové práce a dokáže je uplatňovat. Je schopen komunikace s kolegy na různém stupni řízení. Dokáže vhodným způsobem prezentovat výsledky své práce.Kompetence - úsudek:Student je schopen si vytvářet vlastní úsudek s využitím informací získaných z relevantních zdrojů i na základě vlastních zkušeností. Dokáže plnit roli člena týmu spolupracovníků i jej vést. Zvládá samostatnou práci. Zadaný problém řeší s využitím kritického přístupu.

Literatura

ZákladníPOKORNÝ V. a kol., 1992 Všeobecná paleontologie. Univerzita Karlova. - vybrané kapitolyDoporučenáAGER D. V., 1963 Principles of Paleoecology. McGraw-Hill, New York, 371 pp.BOUCOT A. J., 1981 Principles of Benthic Marine Paleoecology. Academic Press, New York, 463 pp.DODD J. R., AND R. J. STANTON JR., 1990 Paleoecology Concepts and Applications. John Wiley and Sons, New York, 502 pp.BRENCHLEY P. J., HARPER D. A. T., 1997 Palaeoecology Ecosystems, Environments, and Evolution. Stanley Thornes, Ltd., London, 230 pp.POKORNÝ V. a kol., 1992 Všeobecná paleontologie. Univerzita Karlova.PEK I., MIKULÁŠ R., 1996 Úvod do studia fosilních stop. - Práce Ces.CHLUPÁČ I. a kol., 2002 Geologická minulost CR. Academia, 436 s.STANLEY S. M., 2005 Earth System History. Freeman, New York, 567 pp.DONALD P., DOTT R. JR., 2009 Evolution of the Earth. New York.KOŠŤÁK M., MAZUCH M. a kol., 2011 Putování naším pravěkem. Granit, 196 s.Czech Geological Survey Special Papers. Geol. úst., Praha, 6, 56 s.

Požadavky

žádné

Garant

RNDr. Martin Košťák, Ph.D.