Předmět Metody studia ekosystémů DBEKOL (ZEZ76E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZEZ76E - Metody studia ekosystémů DBEKOL, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Získat solidní přehled vybraných metod studia sladkovodních a suchozemských ekosystémů a jejich praktické využití. Osvojit si kvalitativní a kvantitativní metody při sběru botanického materiálu, materiálu vodních a suchozemských bezobratlých živočichů, půdní fauny a obratlovců. Metody zpracování shromážděných dat.
Osnova
PřednáškaVymezení předmětu, literaturaGeobotanika - studium populacíGeobotanika - studium společenstevSpolečenstva suchozemských bezobratlých- část ISpolečenstva suchozemských bezobratlých - část IISpolečenstva vodních organismů - část ISpolečenstva vodních organismů - část IIPůdní společenstva - část IPůdní společenstva - část IISpolečenstva vodních obratlovcůSpolečenstva suchozemských obratlovců - část ISpolečenstva suchozemských obratlovců - část IICvičeníGeobotanika - studium populacíGeobotanika - studium společenstevSpolečenstva suchozemských bezobratlých- část ISpolečenstva suchozemských bezobratlých - část IISpolečenstva vodních organismů - část ISpolečenstva vodních organismů - část IIPůdní společenstva - část IPůdní společenstva - část IISpolečenstva vodních obratlovcůSpolečenstva suchozemských obratlovců - část ISpolečenstva suchozemských obratlovců - část IIBioindiokace a biodiagnostika
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti zvládají teoreticky i prakticky metody zkoumání v jednotlivých dílčích oborech - floristika, geobotanika, zoologie bezobratlých, jednotlivých skupin obratlovců hydrobiologie. Jsou schopni sbírat odpovídajícími metodami materiál, tak jej zpracovat a vyhodnotit.Dovednosti:Studenti jsou schopni využívat natrénované postupy a zvládají odpovídající technické prostředky, a to jak v terénu, tak v laboratorních podmínkách. Jsou schopni stanovit hypotézu a ujmout se odpovídajícího řešení.Kompetence - komunikace:Studenti jsou schopni pracovat na dílčích zadáních pod vedením autority, tak jsou připraveni zadávat úkoly a ujmout se vedoucí pozici v týmu. Jsou schopni výsledky své práce prezentovat a srozumitelně sdělit důležité informace, a to včetně dostupných forem různé úrovně.Kompetence - úsudek:Studenti mají schopnost přistupovat ke své práci odpovědně a tvořivě. Jsou schopni využívat relevantní údaje z odborné literatury a jiných seriózních informačních zdrojů. Na základě vlastních zkušeností a uznávaných informačních zdrojů si utvářejí vlastní úsudek.
Literatura
ZákladníMORAVEC J. [ed.] 1994 Fytocenologie. 1.vyd. Academia Praha, 403 s.LELLÁK J., KUBÍČEK F., 1991 Hydrobiologie. Univerzita Karlova, Praha, 257 s. ISBN 80-7066-530-0SVENSSON L., GRANT P.J., 2004 Ptáci Evropy, severní Afriky a Blízkého Východu. 1.vyd., Svojtka, Praha.PRACH K., 1996 Úvod do vegetační ekologie. MŽP ČR, Praha.DoporučenáBEJČEK V., ŠŤASTNÝ K. [eds.] 2001 Metody studia ekosystémů (Skriptum). LF ČZU, Praha, 125 s. ISBN 80-86386-19-8DYKYJOVÁ D. [eds.] 1989 Metody studia ekosystémů. Academia, Praha, 691 s.NOVÁK K. [ed.] 1969 Metody sběru a preparace hmyzu. Academia, Praha, 244 s.SOUTHWOOD T.R.E., 1992 Ecological methods, with particular reference to the study of insect populations. 2.vyd., Chapman & Hall, London, 524 pp.
Požadavky
Obecná ekologie, Botanika, Zoologie I., Zoologie II., Geologie Ekologie stanovišť
Garant
prof. RNDr. Vladimír Bejček, CSc.