Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Organizace venkovského prostoru (ZGZ08Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZGZ08Z - Organizace venkovského prostoru, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu ije seznámit posluchače se zásadami urbanistického řešení, uspořádání a funkčního využití sídel. Seznamuje studenty také podrobněji s jednotlivými funkcemi.

Osnova

PřednáškaPojmyPřírodní podmínkyAnalýza urbánního prostoru - exkurzeFunkční vztahyInfrastruktury - občanské vybavení, technické vybaveníInfrastruktury - dopravaVeřejná prostranstvíProstorové uspořádání venkovského území a státuHistorie osídlení a sídel 1 - starověk, středověkHistorie osídlení a sídel 2 - novověkHistorie osídlení a sídel 3 - PrahaKrajinný rázCvičeníÚvod, seznámení se zadáním, výběr venkovského regionuAnalýza prostorové diferenciace regionu na městské a venkovské části při použití různých metodAnalýza prostorové diferenciace regionu podle dostupnostiAnalýza prostorové diferenciace regionu podle ekonomické bázeSyntéza záskaných poznatků a popis sídelní strukturyPrezentace a test teoretických znalostí

Získané způsobilosti

Znalosti:Obecné znalosti principů a cílů územního plánování - dosažení harmonického životního prostředí, veřejného zájmu a uspokojení potřeb obyvatel při zachování principů trvale udržitelného rozvoje. Legislativní prostředí územního plánování, proces územního plánování a zvláštní právní předpisy. Pochopení kontextu, ve kterém územní plánování působí a vztahu na další systémy a obory týkající se prostředí.Dovednosti:Studenti se umí orientovat v celé rozmanité oblasti tvorby sídel. Dovedou provádět a interpretovat jednoduché průzkumy na základě standardní metodiky (širší vztahy, minulý vývoj, ekologie, obyvatelstvo, ekonomika, krajina, sídlo).Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat, prezentovat a efektivně obhajovat vlastní názory a výsledky své práce, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy, možná řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci známých pravidel samostatně pracovat v kolektivu.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaKNOPP, A., 1994 Vesnice Stavby a krajina mají svůj řád. ÚÚR, Brno, 211 s.SÝKORA, J., 1998 Venkovský prostor 1. díl Historický vývoj vesnice a krajiny. ČVUT, Praha, 61 s.SÝKORA, J., 1998 Venkovský prostor 2. díl Územní plánování vesnice a krajiny. ČVUT, Praha, 156 s.ŠTENCLOVÁ, Š., 1998 Venkov a urbanismus. ČZU, Praha, 43 s.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaGEHL, J., 2000 Život mezi budovami. Nadace Partnerství, Brno, 202 s.LYNCH, K., 2004 Obraz města The Image of the City. Polygon, Praha, 224 s.KOL., 1999 Venkovské sídlo a krajina v územním plánování. Společnost pro územní plánování, urbanismus a životní prostředí, Praha, 165 s.AULIG, G., KLINBERG, T., 1996 Základy ekologie vesnice. MŽP, Praha, 178 s.CUHROVÁ, T., ŠTENCLOVÁ, Š., 2003 Management krajiny a rozvoje venkovských obcí. ČZU, Praha, 65 s.

Požadavky

Základy legislativy a projektové dokumentace.

Garant

prof. Ing. arch. Karel Maier, CSc.