Předmět Projekt 1 - Analýza území (ZGZ28E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZGZ28E - Projekt 1 - Analýza území, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je poskytnout studentům zásady dovednosti rozboru sociálních společenství, zákonitosti tvorby prostorů, zásady funkčního využití území a zákonitosti estetického vnímání prostoru.
Osnova
PřednáškaCvičeníÚvodní představení předmětuTerénní exkurze do zvolených lokalitInstruktáž k přírodní analýze a rozboru prostorového uspořádání krajiny (včetně rozboru panoramatických pohledů)Instruktáž k sociodemografické analýze a dotazníkovému šetření názorů obyvatelKonzultacePrezentaceOrganizační hodina: seznámení se systémem práce v předmětu ProjektAnalýza širších vztahůHistorická analýza Funkční a prostorová analýza - úvodNávštěva lokalitykonzultacePrezentaceSociologická analýza, sociologický dotazník Vyhodnocení sociologického dotazníku Problémový výkresZávěrečná konzultaceZávěrečná prezentace
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolvent ví jak mají vypadat a jaké jsou náležitosti následujících analýz: sociální, demografická, historická, přírodní. Ví kde hledat k příslušným analýzám informace. Zná základní pravidla sestavování a zpracovávání sociologického dotazníku.Dovednosti:Zmíněné analýzy umí absolvent sám zpracovat a graficky i ústně prezentovat. Dovede zpracovat a aplikovat a vyhodnotit sociologický dotazník. Výsledky analýz dovede shrnout do problémového výkresu. * Kompetence: Absolvent dokáže zhodnotit kvalitu i význam uvedených analýz pro příslušnou obec. Je si vědom své role jako odborníka v pracovní skupině. * Kompetence - komunikace Student je schopen tvůrčího přístupu ke svým úkolům. Využívá pro svou práci relevantních zdrojů informací (odborná literatura, vlastní znalosti, expertní znalosti ostatních) a dokáže rozlišit mezi spolehlivou (pravdivou) a nespolehlivou (nepravdivou) informací. Student je zodpovědný za vypracování svých úkolů. Je schopna/schopen plnit zodpovědně svou roli v rámci kolektivu. Kompetence - komunikace:žádná
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaVyhláška č. 501 ze dne 10. listopadu 2006 o obecných požadavcích na využívání území, v platném znění.Vyhláška č. 137 ze dne 9. června 1998 o obecných technických požadavcích na výstavbu, v platném znění.DISMAN, M., 2008 Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum, Praha, 372 s.GEHL, J., Život mezi budovami užívání veřejných prostor. Nadace Partnerství, Brno, 202 s.LYNCH, K., 2004 Obraz města The Image of the City. Polygon, Praha, 224 s.MAIER, K. a kol., 2012 Udržitelný rozvoj území. Grada, Praha, 256 s.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaJACOBS, J., c1961 Death and Life of Great American Cities. Vintage Books, New York.SITTE, C., 2012 Stavba měst podle uměleckých zásad. ÚÚR, Brno.
Požadavky
Žádné.
Garant
Ing. Vojtěch Novotný, Ph.D.