Předmět Environmentální analytická chemie (V) (ZOZ05Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZOZ05Z - Environmentální analytická chemie (V), Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Rizikové faktory ŽP a ochrana zdraví je předmět umožňující pochopení vlivů životního prostředí v současnosti i v historickém vývoji na zdraví člověka. Popisuje působení základních faktorů životního prostředí na zdraví včetně metod pro hodnocení rizik. Seznamuje se základními pravidly prevence rizik, právního zajištění ochrany zdraví a kompetence veřejné správy v dané oblasti. Cílem předmětu je rozšíření znalostí pro zabezpečení vysoké úrovně ochrany životního prostředí včetně zdraví pro specialisty v životním prostředí včetně hodnocení a řízení rizik.
Osnova
PřednáškaÚvod do environmentální analytické chemieReprezentativní vzorekKlasické analytické metodyMetody stanovení polutantů atmosféryMetody stanovení polutantů pedosféryMetody stanovení polutantů hydrosféryMetody stanovení průmyslového znečistěníOptická a hmotnostní spektrometrieMetody izotopového stopováníVyhodnocení datCvičeníVzorkovací strategie, charakter pevných, kapalných a plynnýchStanovení základních charakteristik vzorkůGravimetrická analýza u environmentálních vzorkůStanovení kovů ve vzorcích vodMetoda izotopového stopování a kolonová chromatografieEvaluace dat
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti mají základní znalosti z environmentální analytické chemie. Rozumějí základním pojmům a dokáží narýsovat strategie vzorkování a použití vyhovujících analytických metod pro daný problém. Dovedou získávat a uplatňovat nové poznatky oboru.Dovednosti:Studenti si osvojili dovednost práce s literaturou. Dovedou formulovat hypotézu a zvážit předpoklady kritické práce. Dovedou kriticky hodnotit nové poznatky a zařazovat je do stávajícího systému. * Kompetence - Stanoviska Studenti jsou motivování k sebevzdělávání. Jsou schopni postupovat kriticky při hledání nových poznatků a jejich zařazování, dovedou formulovat hypotézy a cíle práce a znají způsob, jak je verifikovat a falizifikovat. * Kompetence - Komunikace Studenti jsou schopni prezentovat výsledky své práce před vědeckou komunitou. Dovedou svá stanoviska, použité metody a získané výsledky kriticky hodnotit a obhájit. Kompetence - komunikace:žádná
Literatura
ZákladníZákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví ve znění pozdějších předpisů.BENCKO, V. a kol.,2000 Hygiena. Učební texty k seminářům a praktickým cvičením. UK, PrahaHodnocení vlivů na zdraví. MŽP, MZ, SZU, Praha 2000, ISBN 80-7071-263-5Zdraví 21, NEHAP ČR, Plán odpadového hospodářství ČRDoporučenáZákon č.258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví ve znění pozdějších předpisů
Požadavky
Žádné
Garant
doc. RNDr. Vladislav Chrastný, Ph.D.