Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Člověk a biosféra (ZUV01Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUV01Z - Člověk a biosféra, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Zhodnocení současného stavu a vývojových tendencí biosféry, mechanismy negativního působení lidské populace na okolní svět, ovlivňování prostředí populačním růstem lidstva, využívání přírodních zdrojů, narušování koloběhu energie a látek, ničení přirozených ekosystémů a ohrožování genofondu.

Osnova

PřednáškaÚvod do předmětu, vývoj biosféry ZeměVliv vývoje civilizace na biosféru, kulturní rostlinyČlověk jako příčina změn biosféry - narušení biogeochemických cyklůČlověk jako příčina změn společenstev biosféry, ohrožení genofondu živočichů a rostlin Problémy v jednotlivých geografických zónách, typech krajin a ekosystémechVliv rybářství a vodního hospodářství na biosféru, vodní směrnice EUVliv zemědělství a lesnictví na biosféru, nitrátová směrnice ECVliv průmyslových činnostíGlobální hrozby a rizika, Mezinárodní úmluvy o ŽPKonference OSN o ŽP, UNEP a trvale udržitelný rozvoStav životního prostředí v ČR, indikátory ŽP a TURProgram MaB, Strategie ochrany biologické diverzity, Evropská úmluva o krajině,ochrana přírody v ČRCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Student má znalosti umožňující mu zhodnotit současný stav a vývojové tendence biosféry. Dokáže posoudit mechanismy negativního působení lidské populace na okolní svět, ovlivňování prostředí populačním růstem lidstva. Student má přehled o současné platné legislativě související s ovzduším, vodou, půdou a přírodou.Dovednosti:Student dovede zhodnotit současný stav a vývojové tendence biosféry, mechanismy negativního působení lidské populace na okolní svět, ovlivňování prostředí populačním růstem lidstva, využívání přírodních zdrojů, narušování koloběhů energie a látek, ničení přirozených ekoystémů a ohrožování genofondu.Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením,tak v týmu. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a navrhovat řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen k práci přistupovat tvořivě a iniciativně, při tvoření úsudku využívá relevantní údaje (literarturu, vlastní zkušenosti, zkušenosti odvorníků). Má řídící schopnosti v rámci vymezených pravidel.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaWITTLINGEROVÁ, Z., JONÁŠ, F., 2004 Ochrana životního prostředí. Praha ČZU. 131 s.Statistická ročenka životního prostředí ČR - aktuální vydání. Praha MŽP ČR. http//www.cenia.cz/web/www/web-pub2.nsf/$pid/CENAXGA53MMQ.pdfPECHAROVÁ,E., HANÁK,V., 1996 Ochrana genofondu. MŽP ČR/PHARE - Education Programme for Environmentally Sustainable Development, sv. 14, 139 p.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaPOLÁŠKOVÁ, A. a kol., 2012 Úvod do ekologie a ochrany životního prostředí. Karolinum. Praha. 283 s.LOMBORG, B. , 2007 Skeptický ekolog. Dokořán. 592 s.

Požadavky

žádné

Garant

doc. RNDr. Emilie Pecharová, CSc.