Předmět Hydraulika II. (ZVZ01Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZVZ01Z - Hydraulika II., Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studenti se seznámí s pokročilými metodami výpočtu hydraulických problémů široce využívanými matematickými modely apod.
Osnova
PřednáškaCvičeníOdvození vstupních charakteristik pro model HEC-RASOdvození vstupních charakteristik pro model HEC-RASOdvození okrajových podmínek pro model HEC-RASSestavení modeluSestavení modeluŘešení ustáleného proudění v otevřených korytech hydraulickým modelem HEC-RAS na zvoleném zájmovém územíŘešení ustáleného proudění v otevřených korytech hydraulickým modelem HEC-RAS na zvoleném zájmovém územíNávrh objektů na vodním tokuŘešení ustáleného proudění v otevřených korytech hydraulickým modelem HEC-RAS na zvoleném zájmovém území včetně stávajících objektůŘešení ustáleného proudění v otevřených korytech hydraulickým modelem HEC-RAS na zvoleném zájmovém území včetně stávajících i navržených objektůExkurzeInterpretace výsledků
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti využívají znalosti z oboru hydrologie a hydraulika a aplikují je pro ptřeby předmětu hydraulika II. Studenti jsou schopni odvodit potřebné hydrologické a hydraulické charakteristiky a využít je při sestavení hydraulického modelu. Hydraulický model jsou schopni sestavit pro jakýkoliv vodní tok a posoudit stav koryt a objektů pro průchod N-letých vod. Na zakladě sestaveného modelu určují zátopové čáry a navrhují opatření pro zlepšení situace na vodním toku.Dovednosti:Studenti bez problémů stanoví oblasti záplav pro průchody N-letých vod a stanoví ohrožené objety v záplavové zóně. Zjistí místa na vodním toku, která způsobují povodně a navrhují opatření, která zamezí nežádoucím stavům.Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. V předmětu uplatní zejména týmovou spolupráci. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy, možná řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel řídit kolektiv, a to za okolností, které jsou obvykle známé.
Literatura
ZákladníBOOR, B., KUNŠTÁTSKÝ, J., PATOČKA, C., 1968 Hydraulika pro vodohospodářské stavby, SNTL Praha. 517 s. ISBN 04-710-68.US ARMY CORPS OF ENGINEERS, Hydrologic Engineering Center HEC-RAS Hydraulics Reference Manual. USA.US ARMY CORPS OF ENGINEERS, Hydrologic Engineering Center HEC-RAS User's Manual. USA.60-215-79.DoporučenáMOUDRÝ, M.,1968 Hydraulika I., VŠZ Praha 232 s. ISBN 60-215-79.KŘOVÁK, ZEZULÁK (2005) Stručný český manuál Hec - RAS
Požadavky
hydraulika I., hydrologie
Garant
Ing. Radek Roub, Ph.D.