Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Environmentální chemie II. - RES (V) (ZVZ12Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZVZ12Z - Environmentální chemie II. - RES (V), Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je zaměřen na studium chemických, fyzikálně-chemických a fyzikálních procesů v prostředí vedoucích k průběžnému přerozdělování látek na Zemi. Součástí je také problematika antropogenního ovlivnění těchto procesů.

Osnova

PřednáškaLátkové toky v prostředí - přirozené a antropogenně ovlivněnéLitosféra - definice, složeníLitosféra - látkové toky, fyzikální a chemické procesyPedosféra - definice, složení, látkové tokyPedosféra - chemické, fyzikálně-chemické procesyHydrosféra - definice, historický vývojHydrosféra - látkové toky, chemické, fyzikálně-chemické procesyHydrosféra - antropogenní vlivyAtmosféra - definice, složení, historický vývojAtmosféra - látkové toky, fyzikální, chemické, fyzikálně-chemické procesyBiogeochemické cykly: hlavní prvky C, O, N, P, SBiogeochemické cykly: K, Fe, Mn, Ca, Al, stopové prvkyCvičeníKoloběh látek na ZemiBiogeochemické cykly vybraných prvkůEh-pH diagramy - výpočtyZnečištění ovzduší - vybrané problémyZnečištění vod - vybrané problémyMonitoring látkových toků v přírodním prostředí

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají základní znalosti o chemických formách jednotlivých prvků ve složkách přirozeného nebo antropogenně ovlivněného prostředí. Mají informace o látkových tocích prvků v prostředí souvisejících s přeměnou jejich chemických forem. Orientují se v základních zákonitostech chemických rovnováh a v jejich fyzikálně-chemických souvislostech.Dovednosti:Studenti umí používat své znalosti při posuzování stavu prostředí. Jsou schopni využít své znalosti při vyhodnocování chemických a fyzikálně-chemických důsledků různých typů antropogenního ovlivnění složek prostředí.Kompetence - komunikace:Studenti jsou schopni korektně operovat pojmy a souvislostmi v rámci struktury oboru environmentální chemie. Mohou působit v týmové spolupráci a pod odborným vedením.Kompetence - úsudek:Studenti jsou schopni samostatně a tvořivě vyhodnocovat informace o chemickém složení složek prostředí a chápat je v souvislosti s reálným stavem životního prostředí, zejména pak mírou jeho antropogenního ovlivnění. Studenti jsou schopni se orientovat v odborné literatuře a dalších informačních zdrojích.

Literatura

ZákladníSKŘIVAN, P., VACH, M., 1994 Úvod do chemie prostředí. Praha IAE VŠZ, GLÚ AV ČR. 135 s. ISBN 80-213-0122-4.DoporučenáMIHALJEVIČ, M., MOLDAN, B., 2000 Otázky biogeochemie. Praha Karolinum. 105 s. ISBN 80-246-0035-8.KRAUSKOPF, K. B., BIRD, D. K., 1995 Introduction to geochemistry. 3. vyd. New York McGraw-Hill. 647 s. ISBN 0-07-035820-6.NELSON EBY, G. Principles of Environmental Chemistry. USA Thomson Brooks-Cole, 2004. 510 s. ISBN 0-122-29061-5.MOLDAN, B., 1983 Koloběh hmoty v přírodě. Praha Academia. 172 s.SALOMONS, W., FORSTNER, U., 1984 Metals in the hydrocycle. Berlin Springer -Verlag. 349 s. ISBN 3540127550.HOUGHTON, J., 1998 Globální oteplování. Praha Academia Praha. 228 s. ISBN 80-200-0636-2.

Požadavky

Obecná chemie

Garant

doc. Mgr. Marek Vach, Ph.D.