Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Transport znečistění v povodí - KRAJ (ZVZ26E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZVZ26E - Transport znečistění v povodí - KRAJ, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Hlavním cílem tohoto kurzu je seznámit studenty se základními principy modelování pohybu kontaminantů v podpovrchovém půdním prostředí, které zahrnuje zónu podzemních vod a zónu vadózní.

Osnova

PřednáškaOpakování diferenciálního počtuPohyb vody v povodí, rozdělení povrchové a podpovrchové vody, rozdělení nasycená a nenasycená zónaMatematický model proudění povrchových vod, povrchový odtok, průsak, Darcyho experimentDarcyovské proudění, fyzikální realita a matematický modelDupuitova aproximaceDarcyovský model proudění v proměnlivě nasyceném porézním prostředíNenasycenná hydraulická vodivost a retenční křivkaMísitelný transport látek, konvekce a difuze, konzervativní transportMísitelný transport, nekonzervativní transport, sorpce a reakceNemísitelný transport látekCvičeníPřehled softwarových nástrojů pro výpočet proudění podzemních vodUkázka analytických metod pro výpočet proudění podzemních vodSamostatná práce Processing ModflowSamostatná práce Processing ModflowSamostatná práce Processing Modflow

Získané způsobilosti

Znalosti:Dosažení znalostí vedoucí k pochopení obecného modelu transportu látek v proměnlivě nasyceném prostředí, tedy prostředí zahrnující vadózní zónu a podzemní vodu včetně všech jeho složek jako je advekce, disperze a reakce.Dovednosti:Schopnost pochopit a ovládat počítačové aplikace používané v inženýrské praxi pro matematickou simulaci transportu kontaminantů v porézním prostředí. Schopnost vytvoření transportního modelu pro konkrétní inženýrský problém, v případě individuálního zájmu s vědecko experimentálním přístupem.Kompetence - komunikace:Student bude schopen rozumně komunikovat v rámci odborných ïnženýrských či vědeckých studií v daném oboru.Kompetence - úsudek:Student bude schopen rozumně tvořit úsudek na praktické úlohy šíření mísitelných a nemísitelných kontaminantů v půdním a horninévém prostředí. V praktických úlohách po dosažení hlubšího vzdělání v daném oboru bude kompetentní tento typ úloh sám realizovat. Vzhledem k rozsahu kurzu ¨je však dosažená úroveň pouze výchozí pro budoucí inženýrské či vědecké vzdělávání.

Literatura

ZákladníVOGEL. T., CÍSLEROVÁ M.,1998 Transportní procesy,. skriptum ČVUT, PrahaDoporučenáKOLÁŘ, V., PATOČKA, C., BÉM, J., 1983 Hydraulika, SNTL, PrahaBEAR, J., VERUIJT, A.,1987 Modeling Groundwater Flow and Pollution, D. Reidel Publishing Company, New YorkHÁLEK, V. and ŠVEC, J.,1973 Hydraulika podzemní vody, Academia, PrahaMLS, J., 1988 Hydraulika podzemní vody, skriptum ČVUT, Praha

Požadavky

žádné

Garant

prof. Ing. Pavel Pech, CSc.