Předmět Vodní hospodářství (ZVZ31E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZVZ31E - Vodní hospodářství, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět dává přehled o náplni a významu vodního hospodářství. Kromě uceleného poznání vodohospodářských staveb je kladen důraz na pochopení jeho organizační struktury a návaznasti na legislativu. Vysvětlováno je propojení vodního hospodářství na krajinu s nutností chránit jeho trvale udržitelný rozvoj.
Osnova
PřednáškaVodní bohatství ČRVodohospodářské stavby na tocíchPřehrady a malé vodní nádrže ve vztahu k VHOdvodňovací a závlahové stavby ve vztahu k VHVodohospodářské stavby pro zásobování pitnou vodou ve vztahu k VHVodohospodářské stavby pro likvidaci odpadních vod ve vztahu k VHOrganizace vodního hospodářstvíLegislativa ve vodním hospodářstvíOchrana vodních zdrojůMimoprodukční funkce lesůCvičeníHydrografická síť ČR (procvičení formou testu)Vltavská kaskáda (charakteristiky vodních děl a energetických zařízení)Vodohospodářský výzkum (stavby modelů, terenní práce, ukázky zpráv)Ukázky výsledků mezinárodních projektů (příklad Litavka)Mezinárodní projekt ochrany LabeVodohospodářská bilanceVodohospodářská funkce nádrže JivinyExkurse na Jivinskou nádržStrategie zásobování velkých aglomerací (příklad Prahy)Jihočeské rybniční soustavy
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti mají základní znalosti o základech vodního hospodářství. Znají problematiku spojenou s trvale udržitelným rozvojem měst a obcí z vodohospodářského pohledu. Jsou i vědomi, že celý systém vodních staveb a vodního hospodářství je systém, který je velice složitý a z hlediska dalšího rozvoje celé civilizace určující.Dovednosti:Studenti se umí orientovat v základech hydrologie, hydrauliky, úpravách toků, jezech, přehradách, vodních elektrárnách, plavbě, zásobování vodou, odkanalizování a státní správě ve vodním hospodářství. Mají přehled o jednotlivých druzích a funkcích staveb a jejich dopadu na životní prostředí.Kompetence - komunikace:Student je schopen pracovat jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a možná řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku využívá poznatky, které získal na fakultě, samostudiem i konzultacemi s odborníky, nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel řídit kolektiv.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBERAN J.,2000Základy vodního hospodářství.Skripta,ČZU PrahaKOS Z.,ŘÍHA J.,2000Vodní hospodářství 10.Skripta,ČVUT PrahaSOBOTA J.,2011Vodní hospodářství.Texty KVHEM FŽP,ČZU PrahaDoporučenáJazyk výuky: ČeštinaKOL.,1997Vodohospodářský sborníkSborník SVP ČR,1995.Publikace č.44,MŽP PrahaŘÍHA J.,1990Vodní hospodářství.Skripta,FSv ČVUT PrahaPRETL J.,ŘÍHA J.,1983Základy stavebního inženýrství,část II Vodní hospodářství a vodní stavby.Skripta,FSv ČVUT PrahaKOVÁŘ P.,1976Úpravy toků.Skripta,VŠZ PrahaŠPÁNEK F.,MOUDRÝ M.,PUSTÉJOVSKÝ R.,1968Vodohospodářské stavby. Skripta,VŠZ Praha
Požadavky
hydraulika, hydrologie
Garant
Ing. Josef Sobota, CSc.