Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hydraulika povrchových a podzemních vod (ZVZ81E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZVZ81E - Hydraulika povrchových a podzemních vod, Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti se seznámí se základy hydrostatiky a hydrodynamiky.

Osnova

PřednáškaÚvodHydrostatika - hydrostatická sílaIdeální a skutečná kapalinaZákladní rovnice proudění vody v otevřených profilechBystřinné, říční a kritické prouděníNeustálené prouděníHydrologický cyklusZákladní rovnice-Darcyho rovnice, rovnice kontinuityZákonitosti pohybu v nenasycené zóněŘešení průsaků, počáteční a okrajové podmínkyHydraulika studníHydrodynamické zkoušky a jejich vyhodnocováníCvičeníHydrostatika - hydrostatický tlak, rovnice tlakové rovnováhy, hydrostatická sílaHydrostatika IIProudění ideální kapalinyRovnoměrné proudění v otevřených korytechNerovnoměrné proudění - metoda po úsecíchVýtok otvorem, prázdnění a plnění nádržíVyhodnocení čerpacích zkoušek - ustálené prouděníVyhodnocení čerpacích zkoušek - neustálené prouděníHydrodynamické zkoušky na reálných vrtechŘešení průsaků Regenerace vrtů - vyhodnoceníTest

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají základní znalosti z oboru hydrostatika a hydrodynamika. Orientují se v rozdělení proudění a definují jednotlivé typy. Jsou schopni určit příslušné rovnice pro řešení různých druhů proudění. Vědí jaké základní zákony v hydraulice platí. Umí odvodit a vypočítat základní geometrické a hydraulické charakteristiky a vědí jak a kde je použít. Mají přehled o způsobech měření a výpočtech průtoků v potrubí i na vodních tocích.Dovednosti:Studenti umí sestavovat a využívat rovnice tlakové rovnováhy, Bernoulliho rovnice, vykreslovat tlakové čáry a čáry energie. Jsou schopni počítat hydrostatickou sílu působící na libovolný hradící prvek i složenou konstrukci. Dále pak řeší příklady v otevřených korytech při rovnoměrném i při nerovnoměrném proudění. Úspěšně řeší i proudění v trubních systémech. Umí řešit výtoky otvory, plnění a prázdnění prizmatických i neprizmatických nádrží. Zvládají řešení proudění v objektech na vodních tocích.Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy, možná řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel řídit kolektiv, a to za okolností, které jsou obvykle známé.

Literatura

ZákladníKOLÁŘ, V., PATOČKA, C., BÉM, J.,1983 Hydraulika. SNTL PrahaHAVLÍK ,V., MAREŠOVÁ I.,1998 Hydraulika I-příklady. ČVUT Praha.DoporučenáMOUDRÝ, M. a kol.,1990 Hydraulika. VŠZ Praha.1990.STREETER, V. L.,1983 Fluid Mechanics. McGraw-Hill. NY.VERRUIT, A.,1982 Theory of Groundwater Flow. MacMillan. London.FREEZE, R. ALLEN, CHERRY, John A.,1979 Groundwater. Englewood Cliffs, NJ Prentice Hall Inc.HÁLEK, V., ŠVEC, J.,1979 Groundwater Hydraulics. Elsevier.

Požadavky

Matematika, fyzika

Garant

prof. Ing. Pavel Pech, CSc.