Předmět Hydraulika I. (ZVZ82E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZVZ82E - Hydraulika I., Fakulta životního prostředí, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studenti se seznámí se základy hydrostatiky a hydrodynamiky.
Osnova
PřednáškaHydrostatika - hydrostatický tlak, rovnice tlakové rovnováhyHydrostatika - hydrostatická sílaHydrodynamikaVyužití Bernoulliho rovnice a rovnice kontinuityBystřinné, říční a kritické prouděníRovnoměrné proudění v otevřených korytechNerovnoměrné proudění - metoda po úsecíchVýtok otvorem, prázdnění a plnění nádržíCvičeníHydrostatika - hydrostatický tlak, rovnice tlakové rovnováhy, hydrostatická sílaVyužití Bernoulliho rovnice a rovnice kontinuity pro řešení trubního systémuBystřinné, říční a kritické proudění - kochova křivka, určení kritické hloubkyRovnoměrné proudění v otevřených korytechNerovnoměrné proudění - metoda po úsecíchVýtok otvorem, prázdnění a plnění nádrží
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti mají základní znalosti z oboru hydrostatika a hydrodynamika. Orientují se v rozdělení proudění a definují jednotlivé typy. Jsou schopni určit příslušné rovnice pro řešení různých druhů proudění. Vědí jaké základní zákony v hydraulice platí. Umí odvodit a vypočítat základní geometrické a hydraulické charakteristiky a vědí jak a kde je použít. Mají přehled o způsobech měření a výpočtech průtoků v potrubí i na vodních tocích.Dovednosti:Studenti umí sestavovat a využívat rovnice tlakové rovnováhy, Bernoulliho rovnice, vykreslovat tlakové čáry a čáry energie. Jsou schopni počítat hydrostatickou sílu působící na libovolný hradící prvek i složenou konstrukci. Dále pak řeší příklady v otevřených korytech při rovnoměrném i při nerovnoměrném proudění. Úspěšně řeší i proudění v trubních systémech. Umí řešit výtoky otvory, plnění a prázdnění prizmatických i neprizmatických nádrží. Zvládají řešení proudění v objektech na vodních tocích.Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy, možná řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel řídit kolektiv, a to za okolností, které jsou obvykle známé.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaKOLÁŘ, V., PATOČKA, C., BÉM, J. Hydraulika. SNTL Praha1983.HAVLÍK ,V., MAREŠOVÁ I. Hydraulika I-příklady. ČVUT Praha.1998.MOUDRÝ, M. a kol. Hydraulika. VŠZ Praha1990.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaMOUDRÝ, M. Hydraulika I., VŠZ Praha, 1968. 232 s. ISBN 60-215-79.
Požadavky
Matematika, fyzika
Garant
prof. Ing. Pavel Pech, CSc.