Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do rozvojových studií (IBI03E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IBI03E - Úvod do rozvojových studií, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaÚvodCo je to rozvoj? Teorie rozvoje a ideologieGeografie rozvoje a globalizace Kulturní a politické aspekty rozvoje Definice rozvojových studií, základní pojmy a koncepty Metodologie a metody rozvojových studiíPopulační změny, urbanizace a rozvojZaměstnanost, migrace, identitaAspekty rozvoje v oblasti problematiky rovnosti pohlaví a lidských práv Rozvoj venkova v rozvojových zemích a zemích s tranzitivní ekonomikouOficiální rozvojová pomoc a mezinárodní rozvojová spolupráceHodnocení předmětu CvičeníÚvod, zadání seminárních pracíGeografie a rozvoj: Latinská Amerika, Afrika a Blízký východGeografie a rozvoj: Jižní a jihovýchodní Asie, východní Evropa a střední AsieKomunitní rozvojPolitika rozvojové spolupráce Evropské unie Oficiální rozvojová spolupráce České republiky Mezinárodní rozvojové agentury a nevládní organizaceTestRozvojová spolupráce: Východní Evropa a střední AsieRozvojová spolupráce: Jižní a jihovýchodní AsieRozvojová spolupráce: Afrika a Blízký východHodnocení předmětu

Získané způsobilosti

Znalosti:<b>Znalosti</b> Studenti mají základní teoretické znalosti o konceptu, vývoji a povaze rozvojových studií. Znají vývoj historické souvislosti mezinárodního rozvoje a rozumí teoriím rozvoje. <b>Dovednosti</b> Studenti rozlišují problematiku globálních problémů ve světě a umí zaujmout kritický postoj. Jsou schopni rozumět hlavním principům rozvojové spolupráci, analyzovat a hodnotit situaci rozvojových zemí a aplikovat klíčové metody a koncepty rozvojových studií. <b>Kompetence - Komunikace</b> Studenti jsou schopni působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokážou srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a možná řešení. <b>Kompetence - Úsudek</b> Studenti jsou schopni přistupovat ke své práci tvořivě i iniciativně. Při tvoření úsudku využívají relevantní zdroje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), jsou schopni nést odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. <b>Kompetence - Vzdělávání</b> Studenti jsou schopni se dále samostatně vzdělávat, rozšiřovat si vědomosti, průběžně sledovat zdroje odborných informací. Dovedou získávat informace pro vyhodnocení situace v neznámém a měnícím se prostředí. Umí kriticky zhodnotit vlastní znalosti a určit vlastní informační potřeby, je schopen nasměrovat ostatní při hledání vzdělávacích potřeb.Dovednosti:žádnéKompetence - komunikace:žádná

Literatura

ZákladníAdamcová L. 2006. Úvod do rozvojových studií. Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta mezinárodních vztahů. Praha. Oeconomica, 297 s.Desai V, Potter R., 2008. The Companion to Development Studies. Hodder Arnold, London, 591 pp.Handelman H., 2009. The Challenge of Third World Development. Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 295 pp.Mikkelsen B., 2005. Methods for development work and research a new guide for practitioners. Sage Publications, New Delhi, 345 pp.Sen A., 1999. Development as Freedom. Oxford University Press, UK, 353 pp.DoporučenáAdams WM, 2001. Green development; Environment and Sustainability in the Third World. Routledge, London, 376 pp.Potter R., 2008. Geographies of Development Theories and Strategies of Development, pp. 79-121.

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Alexander Kandakov, Ph.D.