Předmět Řízená pedagogická praxe (UOP) (VCV79E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCV79E - Řízená pedagogická praxe (UOP), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Řízená pedagogická praxe na cvičných středních odborných školách je nedílnou součástí studia bakalářského studijního programu \"učitelství odborných předmětů\". Během třítýdenní pedagogické praxe absolvuje student v hlavním odborném předmětu (podle specializace) předepsaný počet individuálních náslechů a vyučovacích výstupů. Práci studenta řídí cvičný učitel, který kontroluje jeho připravenost na vyučování a po výuce s ním podrobně analyzuje a zhodnotí vyučovací jednotku. Na závěr řízené pedagogické praxe se uskuteční závěrečný výstup z hlavního předmětu. Závěrečný výstup posoudí komise a hodnocení je součástí státní bakalářské zkoušky.
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti si upevní vědomosti z výuky didaktiky hlavního odborného předmětu. Zároveň si prohloubí své odborné vědomosti získané při studiu na střední odborné a vysoké škole, případně při dalších formách studia. Všechny získané vědomosti budou studenti využívat při přípravách na vyučovací jednotky (při zpracovávání informací a výběru a aktualizaci učiva). Tyto vědomosti po důkladném zpracování a promyšlení budou aplikovat při výuce konkrétního odborného předmětu v rámci své odbornosti. Při řízené pedagogické praxi absolvují devět cvičných a jeden závěrečný pedagogický výstup.Dovednosti:Studenti získají pedagogické dovednosti převážně při seminářích v rámci didaktiky hlavního odborného předmětu. Tyto dovednosti si studenti prohloubí při řízené pedagogické praxi, kde absolvují náslechy a pedagogické výstupy. Při analýze pedagogických výstupů cvičným učitelem, koordinátorem pedagogické praxe a pedagogickým pracovníkem IVP získají zpětnou vazbu a uvědomí si míru správnosti svých pedagogických dovedností a jejich realizace ve výchovně vzdělávacím procesu.Kompetence - komunikace:Při výuce budou učit žáky nové vědomosti vyplývající z učiva daného odborného předmětu. Budou řídit a hodnotit činnost žáků v průběhu vyučování. Při přípravách na výuku a rozborech vyučovacích jednotek budou komunikovat převážně se cvičnými učiteli, případně dalšími pedagogickými pracovníky.Kompetence - úsudek:Studenti budou schopni se samostatně připravit na vyučování svého hlavního odborného předmětu. Budou umět se koncentrovat na odborné znalosti při výuce a zároveň promyšleně a logicky sdělovat nové informace žákům. Při opakování a zkoušení probraného učiva objektivně a odpovědně zhodnotí osvojené vědomosti žáků.
Literatura
ZákladníSlavík, M., Miller, I. Oborová didaktika pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory, Praha, ČZU, 2012DoporučenáKŘÍŽ, E, Didaktika praktického vyučování pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory, Praha, ČZU,2012Dytrtová, R. Pedagogická praxe, Praha, ČZU, 2007
Požadavky
didaktika odborných předmětů.
Garant
Ing. Emil Kříž, Ph.D.