Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika praktického vyučování III (UPV3) (VCV82E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCV82E - Didaktika praktického vyučování III (UPV3), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je vést studenty k získání kompetencí nutných pro praktickou výuku ve studovanému oboru. Získat přehled o organizaci praktického vyučování na středních odborných školách a středních odborných učilištích, stanovit si konkrétní cíle praktických vyučovacích jednotek a při realizaci těchto cílů zvolit a použít vhodné vyučovací metody. Posluchači se rovněž seznámí se základními kategoriemi a pojmy didaktiky praktického vyučování, se základními pedagogickými dokumenty. Obsahem bude i hodnocení a klasifikace v praktických vyučovacích jednotkách, typy a varianty učebních dnů. Studentům budou poskytnuty i aktuální informace o současné situaci a stavu pracovišť pro praktické vyučování, možnostech spolupráce s podniky a hledání nových zdrojů pro zlepšení vybavenosti těchto pracovišť. Hlavní formou výuky jsou přednášky v prezenčním studiu, konzultace kombinovaném studiu, semináře a samostatná praktická činnost na cvičných středních odborných školách popřípadě středních odborných učilištích a podle pokynů pedagoga samostatná studijní činnost s využitím ICT.

Osnova

PřednáškaUčební den instruktážníUčební den nácvikovýUčební den upevňovacíUčební den prověřovacíMetodická příprava na praktickou vyučovací jednotkuMateriální příprava na praktickou vyučovací jednotkuOrganizační zabezpečení praktické vyučovací jednotkyOrganizace praktického vyučování na středních odborných školáchOrganizace praktického vyučování na středních odborných učilištíchOsobnost učitele praktického vyučováníPlánovací, řídící, kontrolní a rozhodovací činnost učitele praktického vyučováníFormy spolupráce mezi pedagogickými pracovníkyCvičeníAplikace učebního dne instruktážníhoAplikace učebního dne nácvikovéhoAplikace učebního dne upevňovacíhoAplikace učebního dne prověřovacíhoRealizace metodické přípravy na praktickou vyučovací jednotkuRealizace materiální přípravy na praktickou vyučovací jednotkuRealizace organizačního zabezpečení praktické vyučovací jednotkyVysvětlení organizace praktického vyučování na středních odborných školáchVysvětlení organizace praktického vyučování na středních odborných učilištíchAnalýza osobnosti učitele praktického vyučováníProcvičení plánovací, řídící, kontrolní a rozhodovací činnosti učitele praktického vyučováníAnalýza forem spolupráce mezi pedagogickými pracovníky

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti získají vědomosti pro výuku předmětů praktického vyučování (praxe, odborný výcvik) na středních odborných školách a učilištích. Poznají organizaci praktického vyučování na těchto zařízeních. Dokážou stanovit cíle pro praktické vyučovací jednotky a pro realizaci těchto cílů použít vhodné vyučovací metody. Studenti se seznámí se základními didaktickými pojmy a pedagogickými dokumenty. Naučí se metody, kritéria, ukazatele a zásady při prověřování, hodnocení a klasifikaci osvojených vědomostí a dovedností v předmětu praxe a odborný výcvik. Získají i aktuální informace o současné situaci a stavu pracovišť praktického vyučování.Dovednosti:Na základě osvojených vědomostí z přednášek a samostatného studia získají studenti základy pedagogických dovedností při seminářích z didaktiky praktického vyučování. Tyto dovednosti budou rozvíjet na řízených pedagogických praxích na cvičných středních odborných školách a učilištích. Studenti si zároveň budou prohlubovat své odborné dovednosti tak, aby je byli schopni naučit žáky a přitom využívat vhodné praktické vyučovací metody. Budou schopni prověřovat, hodnotit a klasifikovat osvojené dovednosti žáků v daném oboru vzdělání.Kompetence - komunikace:Studenti získají pedagogické dovednosti, které uplatní při výuce. Budou umět respektovat nejen požadovanou odbornost, ale i komunikaci se žáky. Budou umět řídit, kontrolovat a hodnotit činnosti žáků. Budou se podílet i na výchovné složce výchovně vzdělávacího procesu. Budou vytvářet pozitivní vztah žáků k práci.Kompetence - úsudek:Studenti budou umět samostatně uvažovat při tvorbě příprav na praktické vyučovací jednotky. Budou umět vyhledat a aplikovat nové metody a strategie pro výuku. Dokážou systematicky vybírat a vhodně aktualizovat učivo. Budou se správně orientovat a následně rozhodovat v profesních kompetencích.

Literatura

ZákladníKŘÍŽ, E, Studijní opory pro distanční studium - elektronická studijní opora, 2003KŘÍŽ, E, Didaktika praktického vyučování pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory, Praha, ČZU,2012DoporučenáCÍSAŘ, V., A KOL. Didaktika zemědělských předmětů. Skripta VŠZ Praha, H+H, Jinočany, 1993.KUCHTÍK, F., A KOL. Praxe - učebnice pro střední zemědělské a odborné školy, CREDIT,2 001

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Emil Kříž, Ph.D.