Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika praktického vyučování II (UPV3) (VCV86E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCV86E - Didaktika praktického vyučování II (UPV3), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti získají vědomosti pro výuku předmětů praktického vyučování (praxe, odborný výcvik) na středních odborných školách a učilištích. Poznají organizaci praktického vyučování na těchto zařízeních. Dokážou stanovit cíle pro praktické vyučovací jednotky a pro realizaci těchto cílů použít vhodné vyučovací metody. Studenti se seznámí se základními didaktickými pojmy a pedagogickými dokumenty. Naučí se metody, kritéria, ukazatele a zásady při prověřování, hodnocení a klasifikaci osvojených vědomostí a dovedností v předmětu praxe a odborný výcvik. Získají i aktuální informace o současné situaci a stavu pracovišť praktického vyučování.

Osnova

PřednáškaMetody prověřování praktických dovednostíMetoda hodnocení v praktickém vyučováníPrověřování osvojených dovedností žákůHodnocení osvojených dovedností žákůKritéria klasifikace v praktickém vyučováníOrganizační formy praxeOrganizační formy odborného výcvikuZákladní druhy vyučovacích jednotekVarianty praktických vyučovacích jednotekPožadavky na učební denTypy učebních dnůZákladní články struktury všeobecného učebního dneCvičeníAplikace metod prověřování praktických dovednostíAplikace metody hodnocení v praktickém vyučováníVysvětlení nutnosti prověřování osvojených dovedností žákůVysvětlení důležitosti hodnocení osvojených dovedností žákůProcvičení vhodnosti aplikace kritérií klasifikace v praktickém vyučováníZajištění organizačních forem praxeZajištění organizačních forem odborného výcvikuVyužití základních druhů vyučovacích jednotekVyužití jednotlivých variant praktických vyučovacích jednotekRespektování požadavků na učební denZařazení typů učebních dnůPochopení zařazení základních článků struktury všeobecného učebního dne

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti získají vědomosti pro výuku předmětů praktického vyučování (praxe, odborný výcvik) na středních odborných školách a učilištích. Poznají organizaci praktického vyučování na těchto zařízeních. Dokážou stanovit cíle pro praktické vyučovací jednotky a pro realizaci těchto cílů použít vhodné vyučovací metody. Studenti se seznámí se základními didaktickými pojmy a pedagogickými dokumenty. Naučí se metody, kritéria, ukazatele a zásady při prověřování, hodnocení a klasifikaci osvojených vědomostí a dovedností v předmětu praxe a odborný výcvik. Získají i aktuální informace o současné situaci a stavu pracovišť praktického vyučování.Dovednosti:Na základě osvojených vědomostí z přednášek a samostatného studia získají studenti základy pedagogických dovedností při seminářích z didaktiky praktického vyučování. Tyto dovednosti budou rozvíjet na řízených pedagogických praxích na cvičných středních odborných školách a učilištích. Studenti si zároveň budou prohlubovat své odborné dovednosti tak, aby je byli schopni naučit žáky a přitom využívat vhodné praktické vyučovací metody. Budou schopni prověřovat, hodnotit a klasifikovat osvojené dovednosti žáků v daném oboru vzdělání.Kompetence - komunikace:Studenti získají pedagogické dovednosti, které uplatní při výuce. Budou umět respektovat nejen požadovanou odbornost, ale i komunikaci se žáky. Budou umět řídit, kontrolovat a hodnotit činnosti žáků. Budou se podílet i na výchovné složce výchovně vzdělávacího procesu. Budou vytvářet pozitivní vztah žáků k práci.Kompetence - úsudek:Studenti budou umět samostatně uvažovat při tvorbě příprav na praktické vyučovací jednotky. Budou umět vyhledat a aplikovat nové metody a strategie pro výuku. Dokážou systematicky uvažovat a vhodně aktualizovat učivo. Budou se správně orientovat a následně rozhodovat v profesních kompetencích.

Literatura

ZákladníKŘÍŽ, E, Studijní opory pro distanční studium - elektronická studijní opora, 2003KŘÍŽ, E, Didaktika praktického vyučování pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory, Praha, ČZU,2012DoporučenáCÍSAŘ, V., A KOL. Didaktika zemědělských předmětů. Skripta VŠZ Praha, H+H, Jinočany, 1993.KUCHTÍK, F., A KOL. Praxe - učebnice pro střední zemědělské a odborné školy, CREDIT,2 001

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Emil Kříž, Ph.D.