Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza vzdělávacích obsahů I (UPV) (VCV87E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCV87E - Analýza vzdělávacích obsahů I (UPV), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem je posílit odborné kompetence a analytické schopnosti studentů jako nezbytný základ pro obsahovou analýzu učiva v oborové didaktice. Zařazení předmětu vychází z předpokladu, že odbornost učitele je podmínkou nutnou, nikoliv však postačující. Pro budování dalších pedagogických kompetencí je ovšem schopnost důkladné analýzy obsahové stránky učiva, hluboké a všestranné porozumění struktuře a souvislostem předmětů odborné specializace chápána jako absolutní základ. Zaměření předmětu Analýza vzdělávacích obsahů vychází z odborného zaměření studentů a bude organizováno odděleně jako Ekonomika pro učitele praktického vyučování, Strojírenství pro učitele praktického vyučování a další obory podle specializace studentů.

Osnova

PřednáškaModul A) Ekonomie a ekonomika, členění ekonomie, předmět a metody;Modul B) Základy technického kreslení, promítání, kótování strojnických a stavebních výkresů;Modul C) Obecná produkce rostlinná, její součástiModul A) Ekonomické systémy, vývoj ekonomického myšlení;Modul B) Formáty výkresů, čtení a sestavování výkresů a jejich součástí;Modul C) Agrometeorologie - meteorologické prvky, jejich vliv na rostlinyModul A) Základní ekonomické pojmy;Modul B) Lícovací soustava;Modul C) Klimatologie, její význam pro pěstování rostlinModul A) Zdroje prostředků pro uspokojování potřeb;Modul B) Technické materiály a jejich členění - základní vlastnosti;Modul C) Pedologie - složení půdy, charakteristika jednotlivých složek Modul A) Efektivnost, životní úroveň;Modul B) Kovové a nekovové materiály;Modul C) Vlastnosti půdy fyzikální a biologickéModul A) Tržní ekonomika, zákonitosti trhu;Modul B) Tepelné zpracování oceli;Modul C) Chemické vlastnosti půdyModul A) Selhání trhu - příčiny a způsoby ochrany;Modul B) Koroze, druhy koroze a ochrana proti korozi;Modul C) Hlavní půdní typy v ČR, jejich význam z hlediska pěstování plodinModul A) Trh práce, trh kapitálu;Modul B) Části strojů (šrouby a závity, nýty, kolíky, čepy, pera, ložiska);Modul C) Výrobní typy z hlediska zemědělské produkce, BPEJ, ochrana půdy Modul A) Charakteristiky a indikátory národní ekonomiky, konjunkturní cyklus;Modul B) Mechanizační prostředky na zpracování půdy (základní zpracování půdy, předseťové zpracování);Modul C) Zásady střídání plodin, osevní postupy Modul A) Mezinárodní Zásady střídání plodin, osevní postupy obchod;Modul B) Mechanizační prostředky na zpracování půdy (zpracování během vegetace, minimalizace pracovních opatření);Modul C) Hlavní živiny přijímané rostlinou, způsoby jejich příjmu Modul A) Makroekonomie - hospodářský růst, nezaměstnanosti, inflace, saldo platební bilance;Modul B) Mechanizační prostředky pro aplikaci tuhých a kapalných látek (rozmetadla, postřikovače);Modul C) Statková hnojiva, jejich charakteristika a použití Modul A) Hospodářská politika vlády;Modul B) Mechanizační prostředky pro aplikaci tuhých a kapalných látek (závlahová zařízení);Modul C) Základní průmyslová hnojiva, jejich charakteristika a použití CvičeníModul A) Internacionalizace, globalizace;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Ekonomická vzácnost, hranice produkčních možností;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Členění potřeb, statků a služeb;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Výrobní faktory;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Efektivnost vzdělávání;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Užitek spotřebitele, optimum firmy;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Veřejné statky, externality trhu;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Trh práce, dokonalá a nedokonalá konkurence;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) HDP, HNP - výpočty;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Dodací a platební podmínky;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Míra nezaměstnanosti a míra inflace - výpočty;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Nástroje hospodářské politiky;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postup

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti se budou orientovat v příslušné odborné terminologii, budou jim jasné základní jevy,vztahy a zákonitosti, které řeší teorie příslušného oboru.Budou schopni aplikovat oborové myšlení při rozhodování a řešení běžných problémů, souvisejících s jejich následnou praxí. Porozumí principům hospodářské politiky a budou schopni je tvořivě interpretovat ve svém následném pedagogickém působení.Dokáží nalézt optimální vztah mezi teoretickou a přípravou a přípravou praktickou.Dovednosti:Studenti dokáží tvořivě aplikovat své odborné znalosti nejen ve vlastních rozhodovacích procesech, ale zejména je přenášet na jim svěřené žáky během výchovně vzdělávacího působení. Projeví se to přiměřenou aplikací správných rozhodovacích postupů, aplikace exaktních metod a jednání při řešení nových situací. Zejména při řešení složitých nepředvídatelných problémů budou disponovat profesionálním přístupem a schopnostmi využívat moderních edukačních metod a stylů práce, moderní didaktické techniky a aktivizujícího přístupu.Kompetence - komunikace:Studenti budou připraveni na didakticky efektivní styl vedení výuky a řízení lidí, zejména v oblasti vzdělávání. Budou empatičtí, vnímaví, pozitivně naladěni k týmové práci zvláště v souladu s kolegy teoretického vyučování. Budou schopni koordinovat práci lidí, řídit odborné činnosti a samostatně vést pracovní skupiny.Kompetence - úsudek:Studenti budou kompetentní v systematickém odborně podloženém kritickém myšlení, komplexním vyhodnocování situací a problémů a podloženém uvážlivém rozhodování. V těchto intencích budou schopni profesionálně řídit a přetvářet své pracovní prostředí. Budou schopni sebereflexe, práce se změnou a permanentním zlepšováním.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaPro modul A)ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie - stručný přehled. Vydání pro rok 2010/2011. Zlín CEED, 2011. 303 s. ISBN 978-80-87301-01-2.TRNKOVÁ, J.; KRPÁLEK, P.; UHLÍŘOVÁ, V. Ekonomie a podnikání I. 1. vyd. Praha Credit, 2001. 269 s. ISBN 80-86392-01-5.Česká zemědělská univerzita. Studijní opory [online]. Praha Česká zemědělská univerzita, 2013. Dostupné z WWW http//moodle.ivp.czu.cz.Pro modul B)Rédl, O. a kol. Základy mechanizace 1. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1996. 210 s. ISBN 80-901645-8-7.Rédl, O. a kol. Základy mechanizace 2. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1997. 257 s. ISBN 80-901645-1-4.Kolomazník, M. Stroje a zařízení. Učebnice pro žáky 1. až 3. ročníků učebního oboru Opravářské práce. MZe ČR, IVV, Praha, 2001. 168 s. ISBN 80-7105-225-6.Pro modul C)ŠKODA,V. a kol. Obecná produkce rostlinná, ČZU v Praze, 1998KOSTELANSKÝ a kol. Obecná produkce rostlinná, MZLU v Brně 2004TOMÁŠEK,M. Půdy České republiky, Česká geologická služba, 2007TEXL a kol. Pěstování rostlin, středoškolská učebniceZEMĚDĚLSTVÍ A ZAHRADNICTVÍ, studijní texty , dostupné http//moodle.ivp.czu.czDoporučenáJazyk výuky: ČeštinaSAMUELSON, P. A.; NORDHAUS, W. D. Ekonomie. 1. vyd. Praha Nakladatelství Svoboda, 1991. 1011 s. ISBN 80-205-0192-4.SYNEK, M. et al. Manažerská ekonomika. 4. vyd. Praha Grada Publishing, a. s., 2003. 452 s. ISBN 80-2470-515-X.SYNEK, M. et al. Podniková ekonomika. 4. vyd. Praha C. H. Beck, 2002. 475 s. ISBN 80-7179-736-7.Mechanizace zemědělství. Odborný časopis pro zemědělskou a lesnickou techniku. Ročníky 2010-2013. ISSN 0373-6776.

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Kateřina Tomšíková