Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza vzdělávacích obsahů II (UPV) (VCV88E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCV88E - Analýza vzdělávacích obsahů II (UPV), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem je zvýšit odborné znalosti a analytické schopnosti studentů jako nezbytný základ pro analýzu učiva didaktiky. Předmět je založen na předpokladu, že odborné znalosti učitele je podmínka nezbytná, ale nikoliv dostačující. Pro budování dalších pedagogických kompetencí je ovšem schopnost důkladné analýzy obsahové stránky učiva, hluboké a všestranné porozumění struktuře a souvislostem předmětů odborné specializace chápána jako absolutní základ. Cíle předmětu Analýza vzdělávacích obsahů budou realizovány v souladu se specializací studentů a budou organizovány odděleně jako zaměření Ekonomika a služby pro učitele praktického vyučování, Strojnictví pro učitele praktického vyučování a Základy chovu zvířat.

Osnova

PřednáškaModul A) Základní principy podnikání, právní úprava;Modul B) Mechanizační prostředky na setí a sázení (agrotechnické požadavky, účel, princip, rozdělení);Modul C) Základní pojmy v chovu hospodářských zvířatModul A) Právní formy podnikání - fyzické osoby;Modul B) Mechanizační prostředky na sklizeň pícnin (charakteristika pracovních operací, žací stroje);Modul C) Přeměna látek a energieModul A) Právní formy podnikání - právnické osoby;Modul B) Mechanizační prostředky na sklizeň pícnin (obraceče shrnovače píce, sklízecí řezačky, sběrací vozy);Modul C) Orgánové soustavyModul A) Majetková struktura podniku;Modul B) Mechanizační prostředky pro sklizeň obilovin I (charakteristika pracovních operací, sklízecí mlátičky);Modul C) Původ hospodářských zvířatModul A) Investiční činnost;Modul B) Mechanizační prostředky pro sklizeň obilovin II (charakteristika pracovních operací, sklízecí mlátičky);Modul C) Morfologické, fyziologické a užitkové vlastnostiModul A) Odepisování dlouhodobého majetku;Modul B) Mechanizační prostředky pro krmení a ošetřování hospodářských zvířat I (prostředky pro přípravu a zakládání krmiv pro napájení zvířat, odstraňování chlévské mrvy, kejdy);Modul C) Mléčná užitkovost skotuModul A) Zásobovací činnosti;Modul B) Mechanizační prostředky pro krmení a ošetřování hospodářských zvířat II (prostředky pro přípravu a zakládání krmiv pro napájení zvířat, odstraňování chlévské mrvy, kejdy);Modul C) Chov dojnicModul A) Logistika zásobování;Modul B) Mechanizační prostředky na získávání a ošetřování mléka I;Modul C) Výkrm skotuModul A) Kapitálová struktura podniku;Modul B) Mechanizační prostředky na získávání a ošetřování mléka II;Modul C) Produkce hovězího masaModul A) Náklady v podniku, jejich klasifikace;Modul B) Energetické a surovinové zdroje, fosilní paliva, alternativní zdroje energie;Modul C) Výživa a krmení prasatModul A) Druhy financování;Modul B) Trvale udržitelný rozvoj, základní myšlenky a principy, ekologický výrobek;Modul C) Výkrm prasatModul A) Způsoby financování podniku;Modul B) Teorie oteplování a skleníkový efekt;Modul C) Produkce vepřového masaCvičeníModul A) Výhody a nevýhody podnikání versus zaměstnanecký poměr;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Postup získání živnostenského oprávnění;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Založení právnické osoby;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Zařazování jednotlivých druhů majetku;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Ekonomická efektivnost investic;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Příklady na odepisování majetku;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Pořízení a oceňování zásob;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Normování zásob - výpočty;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Sestavování rozvahy;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Výnosy, náklady, výsledek hospodaření a vztahy mezi nimi;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Výhody a nevýhody vlastních a cizích zdrojů;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Leasing, factoring, forfaiting, franchising;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postup

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti se budou orientovat v podnikohospodářské problematice, budou jim jasné základní principy podnikání, vztahy podniku k jeho okolí. Budou schopni aplikovat ekonomické a technické myšlení při rozhodování a řešení běžných problémů v podnikání. Získají přehled o majetku podniku a o zdrojích jeho financování. Budou ovládat postupy odpisování dlouhodobého majetku a principy zásobovacích činností v podniku. Porozumí principům řízení firem a budou schopni je tvořivě interpretovat ve svém následném pedagogickém působení.V modulu B budou schopni vytvořit strukturu jednotlivých obsahových částí z oblasti technického kreslení, strojních součástí, sklizňových strojů a technologických zařízení pro obsluhu zvířat a funkčních celků motorových vozidel.Dovednosti:Studenti dokážou aplikovat své odborné znalosti nejen ve vlastních rozhodovacích procesech, ale zejména je přenášet na jim svěřené žáky během výchovně vzdělávacího působení. Projeví se to aplikací optimálních rozhodovacích procedur, exaktních metod, ekonomickým stylem myšlení a jednání při řešení ekonomických problémů. Zejména při řešení složitých - těžko předvídatelných - problémů budou disponovat profesionálním nadhledem a schopnostmi využívat moderních edukačních metod a stylů práce, moderní didaktické techniky a aktivizujícího přístupu. V modulu B budou disponovat dovednostmi technického vyjadřování jak v oblasti verbální, tak technického kreslení. Dokážou aplikovat využívání technických norem. Kompetence - komunikace:Studenti budou připraveni na didakticky efektivní styl řízení výuky a motivace lidí, zejména v oblasti vzdělávání. Budou ohleduplní, vnímaví, pozitivně naladěni k týmové práci. Budou schopni koordinovat práci lidí, řídit odborné činnosti a samostatně vést pracovní skupiny.Kompetence - úsudek:Studenti budou mít kompetence systematicky rozhodovat odborně podloženým způsobem, budou při tom schopni a motivováni kriticky myslet, komplexně vyhodnocovat situace a problémy. V těchto intencích budou schopni profesionálně řídit týmy spolupracovníků a přetvářet - optimalizovat - své pracovní prostředí. Budou schopni sebereflexe, práce se změnou a permanentního zlepšování.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaPro modul A)ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie - stručný přehled. Vydání pro rok 2010/2011. Zlín CEED, 2011. 303 s. ISBN 978-80-87301-01-2.TRNKOVÁ, J.; KRPÁLEK, P.; UHLÍŘOVÁ, V. Ekonomie a podnikání I. 1. vyd. Praha Credit, 2001. 269 s. ISBN 80-86392-01-5.Česká zemědělská univerzita. Studijní opory [online]. Praha Česká zemědělská univerzita, 2013. Dostupné z WWW http//www.moodle.ivp.czu.cz.Pro modul B)Rédl, O. a kol. Základy mechanizace 1. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1996. 210 s. ISBN 80-901645-8-7.Rédl, O. a kol. Základy mechanizace 2. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1997. 257 s. ISBN 80-901645-1-4.Kolomazník, M. Stroje a zařízení. Učebnice pro žáky 1. až 3. ročníků učebního oboru Opravářské práce. MZe ČR, IVV, Praha, 2001. 168 s. ISBN 80-7105-225-6.Pro modul C)Rozman, J. a kol. Chov zvířat 1. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1995, 249 s. ISBN 80-901645-3-6.Miškovský Z. a kol. Chov zvířat 2. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1995, 240 s. ISBN 80-901645-4-4.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaSAMUELSON, P. A.; NORDHAUS, W. D. Ekonomie. 1. vyd. Praha Nakladatelství Svoboda, 1991. 1011 s. ISBN 80-205-0192-4.SYNEK, M. et al. Manažerská ekonomika. 4. vyd. Praha Grada Publishing, a. s., 2003. 452 s. ISBN 80-2470-515-X.SYNEK, M. et al. Podniková ekonomika. 4. vyd. Praha C. H. Beck, 2002. 475 s. ISBN 80-7179-736-7.Mechanizace zemědělství. Odborný časopis pro zemědělskou a lesnickou techniku. Ročníky 2010-2013. ISSN 0373-6776.Praktická cvičení z chovu zvířat. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1997, 304 s. ISBN 80-9022295-3-0.

Požadavky

Analýza vzdělávacích obsahů I

Garant

Ing. Kateřina Tomšíková