Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza vzdělávacích obsahů III (UPV) (VCV90E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCV90E - Analýza vzdělávacích obsahů III (UPV), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem je posílit odborné kompetence a analytické schopnosti studentů jako nezbytný základ pro obsahovou analýzu učiva v oborové didaktice.

Osnova

PřednáškaModul A) Podnik jako systém, podnikové činnosti;Modul B) Motorová vozidla, rozdělení a základní celky;Modul C) Technologie pěstování obilnin; Modul A) Personální řízení;Modul B) Motory, princip činnosti, základní funkční části motoru (pohyblivé, nepohyblivé);Modul C) Technologie pěstování okopanin;Modul A) Právní úkony v personální činnosti;Modul B) Chladicí soustava, účel, princip, základní části;Modul C) Technologie pěstování olejnin;Modul A) Hodnocení a odměňování pracovníků;Modul B) Mazací soustava, účel, princip, základní části;Modul C) Technologie pěstování luskovin;Modul A) Péče o pracovníky, kolektivní vyjednávání;Modul B) Palivová soustava zážehových a vznětových motorů, účel, princip, základní části;Modul C) Technologie pěstování pícnin;Modul A) Management firem;Modul B) Spojky, převodovky, účel, princip, základní části;Modul C) Technologie pěstování ovocných plodin a zeleniny;Modul A) Systém pojištění;Modul B) Rozvodovka a diferenciál, účel, princip, základní části;Modul C) Význam a plemena chovu koníModul A) Objem výroby, cena, náklady a vztahy mezi nimi;Modul B) Akumulátory, princip činnosti a údržba;Modul C) Krmení a ustájení koníModul A) Ekonomické ukazatele;Modul B) Alternátory a spouštěče;Modul C) Produkce vlny, mléka a masa v chovu ovcíModul A) Finanční analýza;Modul B) Brzdové systémy (kapalinové, vzduchové), ABS;Modul C) Krmení a pastva ovcíModul A) Finanční zdraví podniku;Modul B) Kola a pneumatiky;Modul C) Chov slepicModul A) Podnikatelský plán;Modul B) Technická diagnostika, současný stav a vývojové trendy;Modul C) Výkrm drůbežeCvičeníModul A) Plánování investic, bilance materiálu;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Získávání zaměstnanců;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Uzavírání pracovního poměru, změny a skončení pracovního poměru;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Složky mzdy a platu;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Náhrady mzdy a platu, dovolená;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Motivace zaměstnanců;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Zdravotní a sociální pojištění - výpočty;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Kalkulace nákladů - příklady;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Typy ekonomických ukazatelů;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Ukazatele rentability, likvidity, stability, aktivity, cash flow - výpočty;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Hodnocení finančního zdraví;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postupModul A) Sestavení podnikatelského plánu;Modul B) Každý student připraví prezentaci na zadané téma (viz seznam přednášek) tak, že bude sledována nejen obsahová správnost, ale i didaktický postup

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti se budou orientovat v podnikohospodářské problematice, budou jim jasné základní principy podnikání, vztahy podniku k jeho okolí. Budou schopni aplikovat ekonomické myšlení při rozhodování a řešení běžných problémů v podnikání. Získají přehled o majetku podniku a o zdrojích jeho financování. Budou ovládat postupy odpisování dlohodobého majetku a principy zásobovacích činností v podniku. Porozumí principům řízení firem a budou schopni je tvořivě interpretovat ve svém následném pedagogickém působení.Dovednosti:Studenti dokáží aplikovat své odborné znalosti nejen ve vlastních rozhodovacích procesech, ale zejména je přenášet na jim svěřené žáky během výchovně vzdělávacího působení. Projeví se to aplikací optimálních rozhodovacích procedur, exaktních metod, ekonomickým stylem myšlení a jednání při řešení ekonomických problémů. Zejména při řešení složitých - těžko předvídatelných - problémů budou disponovat profesionálním nadhledem a schopnostmi využívat moderních edukačních metod a stylů práce, moderní didaktické techniky a aktivizujícího přístupu.Kompetence - komunikace:Studenti budou připraveni na didakticky efektivní styl řízení výuky a motivace lidí, zejména v oblasti vzdělávání. Budou ohleduplní, vnímaví, pozitivně naladěni k týmové práci. Budou schopni koordinovat práci lidí, řídit odborné činnosti a samostatně vést pracovní skupiny.Kompetence - úsudek:Studenti budou mít kompetence systematicky rozhodovat odborně podloženým způsobem, budou při tom schopni a motivováni kriticky myslet, komplexně vyhodnocovat situace a problémy. V těchto intencích budou schopni profesionálně řídit týmy spolupracovníků a přetvářet - optimalizovat - své pracovní prostředí. Budou schopni sebereflexe, práce se změnou a permanentního zlepšování.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaPro modul A)ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie - stručný přehled. Vydání pro rok 2010/2011. Zlín CEED, 2011. 303 s. ISBN 978-80-87301-01-2.TRNKOVÁ, J.; KRPÁLEK, P.; UHLÍŘOVÁ, V. Ekonomie a podnikání I. 1. vyd. Praha Credit, 2001. 269 s. ISBN 80-86392-01-5.Česká zemědělská univerzita. Studijní opory [online]. Praha Česká zemědělská univerzita, 2013. Dostupné z WWW http//www.moodle.ivp.czu.cz.Pro modul B)Rédl, O. a kol. Základy mechanizace 1. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1996. 210 s. ISBN 80-901645-8-7.Rédl, O. a kol. Základy mechanizace 2. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1997. 257 s. ISBN 80-901645-1-4.Kolomazník, M. Stroje a zařízení. Učebnice pro žáky 1. až 3. ročníků učebního oboru Opravářské práce. MZe ČR, IVV, Praha, 2001. 168 s. ISBN 80-7105-225-6.Pro modul C)ŠTOLCOVÁ, M.a kol. Speciální fytotechnika. ČZU v Praze, 2009, ISBN 978-80-213-1893-9KUCHTÍK, j., TEXL, K., VALEŠ,J. Speciální pěstování rostlin, CREDIT, Praha 2002, ISBN 80-7893-789-3Miškovský Z. a kol. Chov zvířat 2. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1995, 240 s. ISBN 80-901645-4-4.Michálek, J. a kol. Chov zvířat 3, Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1995, 196 s. ISBN 80-901645-6-0.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaSAMUELSON, P. A.; NORDHAUS, W. D. Ekonomie. 1. vyd. Praha Nakladatelství Svoboda, 1991. 1011 s. ISBN 80-205-0192-4.SYNEK, M. et al. Manažerská ekonomika. 4. vyd. Praha Grada Publishing, a. s., 2003. 452 s. ISBN 80-2470-515-X.SYNEK, M. et al. Podniková ekonomika. 4. vyd. Praha C. H. Beck, 2002. 475 s. ISBN 80-7179-736-7.Mechanizace zemědělství. Odborný časopis pro zemědělskou a lesnickou techniku. Ročníky 2010-2013. ISSN 0373-6776.Časopis Úroda, dostupné online http//www.uroda.cz/Pro modul C) Praktická cvičení z chovu zvířat. Učebnice pro střední zemědělské školy. Credit, Praha, 1997, 304 s. ISBN 80-9022295-3-0.

Požadavky

Analýza vzdělávacích obsahů II

Garant

Ing. Jiří Husa, CSc.