Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Evaluace vzdělávání a poradenství (POVK) (VCV95E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCV95E - Evaluace vzdělávání a poradenství (POVK), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi zjišťování, porovnávání a interpretace výsledků ve vzdělávání. Posluchači získají poznatky o způsobech a nástrojích měření kvality a výsledků vzdělávání. Vedeni budou k osvojení metodického využití hlavních evaluačních systémů ve vzdělávacích zařízeních.

Osnova

PřednáškaVýznam a účel evaluace ve vzděláváníZákladní pojmy používané v evaluaci vzděláváníEvaluační úrovně používané ve vzděláváníEvaluační nástroje IEvaluační nástroje IIZjišťování výsledků ve vzděláváníMěření výsledků ve vzděláváníPosuzování efektivity vzdělávacích aktivitEvaluační proceduryEvaluační systémy používané v EU a ve světěEvaluační systémy používané v České republiceProjektování evaluačního systému pro vzdělávací zařízeníCvičeníAnalýza kompletních výsledků určitého evaluačního šetření jako motivační ukázka (PISA, TIMSS apodTvorba evaluačních nástrojů dotazníku a jeho použití pomocí ICTNácvik evaluačních nástrojů - vedení rozhovoruTvorba testových položek a tvorba testůSWOT analýza jako základní nástroj pro autoevaluaci vzdělávacího zařízeníMěření výsledků vzdělávání pomocí PCPDCA cyklusSystém 360°a jeho využívání ve vzdělávacím zařízeníVyužití Kirkpatrickova systému pro evaluaciVyužití ISO normy ve vzděláváníZpracování individuálního projektu evaluace konkrétního vzdělávacího zařízeníKonzultace úkolů, zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolvent předmětu definuje a vysvětlí stanovené pojmy z oblasti evaluace vzdělávání. Dokáže vymezit funkce a možnosti jednotlivých evaluačních nástrojů. Ujasní si postavení a způsob interakce mezi vzdělávaným a vzdělavatelem. Získá základní poznatky z oblasti teorie a praxe zjišťování výsledků ve vzdělávání. Dokáže objasnit ve vztahu k jejich funkci hlavní evaluační systémy v mezinárodních souvislostech a možnosti aplikace v našem edukačním prostředí.Dovednosti:Získá dovednost při tvorbě a použití základních evaluačních nástrojů pro dotazníkové šetření, rozhovor, testování a dalších nástrojů zjišťující výsledky ve vzdělávání. Osvojí si cesty praktické aplikace u hlavních evaluačních systémů ve vztahu k určitému vzdělávacímu zařízení.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je způsobilý vést cílené rozhovory jak s účastníky vzdělávacích aktivit, tak s kolegy pedagogy i dalšími profesními odborníky. Tato kompetence posílí účinnost všech výsledků šetření získaných aplikací metod evaluačních i autoevaluačních procedur.Kompetence - úsudek:Na základě vhodných nástrojů dokáže interpretovat výsledky evaluačních a autoevaluačních šetření ve vztahu ke zvýšení efektivity vzdělávacích činností v konkrétní instituci.

Literatura

ZákladníMAJEROVÁ,V., MAJER, E. Empirický výzkum v sociologii venkova azemědělství II ČZU, 2009, ISBN 978-80-213-1698-0BAKAJ,E.,GULDAN, K., SLAVÍK M.Vzdělávací moduly, ČZU, 2010, ISBN 978-80-213-2117-5ŠERÁK,M., DVOŘÁKOVÁ, M. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých, ČZU, 2009, ISBN 978-80-213-2001-7FOLVARČNÁ, I. Rozvoj a vzdělávání manažerů, Grada 2010Metodika České školní inspekce, dostupné http//www.csir.czModel excelence EFQM. Česká společnost pro jakost, 2004, ISBN 80-02,01671-8.DoporučenáVAŠUTOVÁ, J. a kol. Kapitoly z pedagogiky. Praha PeF UK, 1998. ISBN 80-86039-54-4.VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Grada Praha, 2007, ISBN 978-80-247-1904-7

Požadavky

Úvod do pedagogiky a Úvod do psychologie

Garant

Ing. Karel Němejc, Ph.D.