Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Řízení vzdělávání a poradenství (POV) (VPV14E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VPV14E - Řízení vzdělávání a poradenství (POV), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaVymezení pojmu management, definice, pojetíŘízení lidských zdrojů, principy leadershipuSoučasný svět a vymezení základů politiky vzdělávacích systémů Vzdělávací soustava v ČR (systémové začlenění jednotlivých součástí vzdělávací soustavy ČR)Vzdělávání dospělých jako součást vzdělávací soustavy (základní pojmy a jejich výklad)Vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení (celoživotní učení jako koncept vzdělávacích soustav, charakteristika současného stavu)Memorandum evropské komise k celoživotnímu učení a Národní program rozvoje vzdělávání (přehled současných zásadních dokumentů v oblasti vzdělávání dospělých)Strategie rozvoje lidských zdrojů (výklad vládního materiálu k rozvoji lidských zdrojů)Charakteristika systému profesní přípravy (zaměstnanost, kvalifikace, kompetence, systém dalšího profesního vzdělávání)Zajišťování kvality v dalším vzdělávání (certifikace institucí a lektorů, akreditace programů)Vzdělávání dospělých a stát - obecná východiska (funkce státu v liberalistickém prostředí, světové, evropské a české dokumenty ve vzdělávání dospělých)Příprava poradcůCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Studující získá a rozšíří si klasické znalosti z oblasti managementu o specifické oblasti managementu lidských zdrojů, profesním managementu a řízení školských institucí. Samostatnou kapitolou bude znalost v oblasti legislativy českého školství jak z hlediska tvorby, tak jejího denního využívání. Hospitační a evaluační činnost znalostní vybavení studenta dotváří.Dovednosti:Absolventi předmětu dokážou aplikovat základní principy řízení na běžné situace ve škole, budou schopni vypracovat SWOT analýzu pracoviště nebo školy. Získají kompetence k aplikaci základních právních předpisů ve školství.Kompetence - komunikace:Absolventi komentují svá zjištění ze školy, kde působí jako učitelé, na základě závěrů svého pozorování. Komunikují účelně ve skupinách při týmové práci - při nácviku vyhledávání zajímavých částí školských dokumentů.Kompetence - úsudek:Absolventi předmětu získají kompetenci pro posuzování manažerských procesů ve škole a kompetenci pro práci se základními právními dokumenty ve školství.

Literatura

ZákladníBACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. a další Úvod do teorie a praxe školského managemnetu. I., II. díl. Praha, Karolinum, 1995.KARABEC, S. Školský management. Pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení. Praha, UK v Praze,PF, 2002. 45 s. ISBN 80-7290-078-1.MALACH, J. Školský management. Ústav celoživotního vzdělávání a rozvoje při PedF OU, Ostrava, 1995.SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha, ASPI, a. s., 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.HRON, J. Teorie řízení. Praha, ČZU v Praze, PEF, 2006, 4. vyd., 138 s. ISBN 80-213-0695-5.KALOUS, J. a kol. Příprava řídících pracovníků ve školství. Brno, Masarykova univerzita v Brně, 1997. 152 s. ISBN 80-210-1679-5.DoporučenáVEBER, J. a kol. Management - Základy, prosperita, globalizace. Praha, Management Press, 2000. 700 s. ISBN 80-7261-029-5VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Management - teorie a praxe v informační společnosti. Praha, Management Press, 2005, 4. vyd., 314 s. ISBN 80-7261-041-4.www zdroje msmt, nuov a další

Požadavky

žádné

Garant

prof. Ing. Milan Slavík, CSc.