Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kvalifikační standardy a systémy (POV) (VPV15E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VPV15E - Kvalifikační standardy a systémy (POV), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaDalší vzdělávání, jeho funkce a druhySoučasný evropský koncept celoživotního učení, odlišnosti od přístupů založených na dalším vzdělávání, které konceptu celoživotního učení předcházelyVybrané evropské nástroje na podporu celoživotního učení, cíle, možnosti využití a současná situace v ČRVzdělávací soustava ČR a její úkoly vzhledem k rozvoji celoživotního učeníStrategie celoživotního učení ČR Evropský rámec kvalifikací (EQF) pro celoživotní učení, Národní soustava kvalifikací, Národní soustava povoláníNárodní soustava kvalifikací, její smysl a cíle, evropský nástroj, se kterým NSK nejvíce souvisí, jednotlivé části NSKMetodika vymezování kvalifikací, metodika tvorby kvalifikačních a hodnoticích standardůOdborné vzdělávání, cíle a funkce, rozdíly mezi počátečním odborným vzděláváním a dalším odborným vzdělávánímJak lze v ČR získat střední vzdělání s výučním listem, popřProces uznávání výsledků předchozího učení jako významný mechanismus realizace konceptu celoživotního učeníISCED mezinárodní standardní klasifikaci vzdělávání, smysl, úrovně vzdělání, příklady vzdělávacích institucí, respCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolvent pochopí příčiny vzniku dalšího vzdělávání jako formy vzdělávání v evropském i světovém kontextu, historii a tradice v českých zemích. Absolvent bude schopen objasnit a vysvětlit organizační uspořádání institucí poskytujících celoživotní vzdělávání v České republice, vysvětlit a podat přehled o systémech v zemích Evropy i rozvinutých, ale i rozvojových zemí světa.Dovednosti:Absolvent získá dovednost prezentace a metodologie práce v oblasti vzdělávání dospělých. Metodami mikroteachingu si osvojí prezentační a komunikační dovednosti a dokáže pracovat s vybranými nástroji pro podporu celoživotního učeníKompetence - komunikace:Absolvent ovládá běžné komunikační techniky v závislosti na konkrétní situaci a ovládá principy národní soustavy kvalifikací a dokáže je vhodně modifikovat.Kompetence - úsudek:Absolvent dokáže vyhodnotit danou situaci a na základě této analýzy zvolí cestu k získání středního vzdělání s výučním listem popř. středního vzdělání s maturitní zkouškou.

Literatura

ZákladníNárodní ústav odborného vzdělávání, on-line, [cit. 10.03.2008] <http//www.nuov.cz>Národní soustava kvalifikací, on-line [cit. 10.03.2008], < http//www.nsk.nuov.cz/>Národní soustava kvalifikací, on-line [cit. 19.10.2009] www.narodni-kvalifikace.czNárodní soustava povolání, on-line [cit. 19.10.2009] www.nsp.czDoporučenáInfoabsolvent on-line [cit 10.3. 2008] <http//www.infoabsolvent.cz>Elektronické studijní oporyLMS Moodle http//moodle.ivp.czu.cz

Požadavky

žádné

Garant

PhDr. Lucie Smékalová, Ph.D.