Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Environmentální výchova (UOP) (VPV75Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VPV75Z - Environmentální výchova (UOP), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Posluchači jsou seznamováni s možnostmi EV ve škole i v oblasti mimoškolní. Učí se cíle a úkoly EV prakticky aplikovat v přípravě na vyučování. Jsou vedeni k tomu, aby životní prostředí učebny, školy, obce i regionu bylo výchovným prostředkem i místem pro realizaci environmentální výchovy.

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi znají teorii environmentálního vzdělávání. Orientují se v základní odborné terminologii. Teorii obecně pedagogickou a didaktickou propojují se znalostmi environmentální výchovy - se znalostmi cílů, úkolů, metod a forem a významu environmentálního vzdělávání v kontextu Státního programu EVVO.Dovednosti:Absolventi dovedou aplikovat teorii udržitelného rozvoje a environmentálního vzdělávání a výchovy do školní praxe. Dovedou zpracovat podklady pro vyučovací jednotku v kontextu vyučovaného odborného předmětu. Jsou schopni naplánovat a zpracovat např. exkurzi, terénní cvičení, projektové vyučování aj. - výuku zahrnující aspekty i obsah environmentálního vzdělávání s orientací na výchovnou složku poznávací, postojovou a činnostní.Kompetence - komunikace:Absolventi komentují své zkušenosti s environmentálním vzděláváním na školách, kde působí jako učitelé. Diskutují k problematice ochrany životního prostředí, dokládají své názory, argumentují.Kompetence - úsudek:Absolventi si utvoří úsudek o potřebnosti environmentální výchovy pro školní praxi i pro celoživotní vzdělávání člověka. Jejich úsudek má vliv na jejich osobní i profesní jednání.

Literatura

ZákladníDYTRTOVÁ,R. Pedagogická propedeutika udržitelného rozvoje.Praha ČZU, 2004. ISBN 80-213-1179-7.HORKÁ, H. Výchova pro 21.století.Brno Paido, 2000.LIŠKOVÁ, E. a kol. Minimální všeobecný základ znalostí a dovedností studentů učitelství o životním prostředí, udržitelném rozvoji a environmentální výchově. Praha UK-PeDF 2003. IStátní program EVVO v ČR a Akční plán na léta 2004-2006. Praha MŽP, 2003. ISBN 80-7212-301-7.LIŠKOVÁ, E. a kol. Environmentální výchova. Praha Karolinum 2002.MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno Rezekvítek, 2000. ISBN 80-902954-0-1.MOLDAN, B. Světový summit o udržitelném rozvoji. Praha MŽP, 2003, ISBN 80-7212-234-7.DoporučenáDYTRTOVÁ, R. Ekologické vzdělávání a výchova pro vychovatele dětí a mládeže. Ostrava MŽP ČR, VŠB, 1997.DYTRTOVÁ, R. Aproximační strategie pro vstup do EU pro oblast životního prostředí v souvislosti s aktualizací učiva technických předmětů. Bánská Bystrica UMB FPV, 2000.

Požadavky

Základy ekologie na úrovni střední školy

Garant

doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.