Předmět Počítač ve vzdělávání (UPV - vol.) (VPV82Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VPV82Z - Počítač ve vzdělávání (UPV - vol.), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je posílit informační gramotnost posluchačů ve vztahu ke schopnostem používat počítač jako běžný pracovní nástroj během příprav na vyučování i v přímé edukační činnosti. Jedná se tedy nejen o přehled běžného aplikačního software a programů na podporu výuky, ale také o práci v počítačových sítích a zpracování dat jak z oblasti odborného zaměření posluchačů, tak i z pedagogických informačních zdrojů. Hlavní formy výuky jsou konzultace a cvičení v kombinovaném studiu
Osnova
PřednáškaTechnické vybavení počítačů z hlediska potřeby vzděláváníOperační systém, vlastnosti OS, instalace programů, počítačové sítěInternet a služby internetuPráce s internetem, elektronická pošta, vyhledávání datTextový editor - vlastnosti a využitíPráce s textem v textovém editoru, tvorba vzdělávacího obsahuTabulkový editor - vlastnosti a využití, hromadné zpracování dat ve školstvíPráce se vzorci a tvorba grafů v tabulkovém editoruProgramy pro vytváření prezentacíVytváření prezentacíPříprava grafického vzdělávacího obsahuPříprava grafického vzdělávacího obsahuCvičeníAnalýza technických parametrů ICT vhodných pro školstvíSouborový systém a manipulace se souboryKomprimace, dekomprimace datVyhledávání na internetuPráce s internetem a elektronickou poštouZpracování a úprava textuPříprava rozsáhlých textůZpracování tabulekFiltrování dat, způsoby zobrazování datÚprava digitálních fotografií pro vzdělávací účelyPříprava prezentacePrezentace jako didaktický prostředek
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolvent má představy a základní znalosti o funkci a významu základních částí počítače, dokáže zhodnotit počítačovou sestavu z hlediska použití ve škole. Umí vybrat vhodný typ programového vybavení pro zpracování konkrétního úkolu. Charakterizuje základní typy software a možnosti jeho použití ve škole.Dovednosti:Aboslvent ovládá operační systém počítače, dokáže zpracovat základní text pomocí textového editoru, dokáže zpracovat tabulky a grafy v jednoduchých úlohách a připraví prezentaci použitelnou ve vzdělávacím procesu.Kompetence - komunikace:Absolvent používá kvalifikovaným způsobem základní terminologii z oblasti informačních a komunikačních technologií.Kompetence - úsudek:Absolvent posoudí vhodnost počítače a jeho vybavení pro daný účel a dokáže posoudit vlastnosti jednotlivých softwareových produktů z hlediska jejich možného využití ve výuce.
Literatura
ZákladníROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika - 1. díl, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-237-8ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika - 2. díl, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-292-9KMOCH, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy, Computer Press 2004, ISBN 80-251-0376-5DoporučenáBARANOVIČ, R., MORAVČÍKOVÁ, L.,ŠNAJDER, L. Učebnice internetu, Computer Press 1999, ISBN 80-7226-186-XKOLEKTIV AUTORŮ Počítačová gramotnost, SoftPress 2001, ISBN 80-86497-61-5
Požadavky
Žádné.
Garant
Ing. Jiří Husa, CSc.