Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Environmentální vzdělávání (POV) (VRV04Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VRV04Z - Environmentální vzdělávání (POV), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaÚvod do problematiky předmětu, vysvětlení základních pojmůCíle a úkoly environmentální výchovy, retrospektivaVýznam EV v odborném vzděláváníVzdělávací programy a průřezové téma Člověk a životní prostředíPrincipy udržitelného rozvojeMetody a formy EV na středních odborných školáchStátní program EVVO, instituce a nevládní organizace, centra EVSložky environmentální výchovy - složka poznávací, výchovné metodySložky environmentální výchovy - složka postojová, výchovné metodySložky environmentální výchovy - složka činnostní, výchovné metodyŠkolní environmentální výchovaFormy mimoškolní environmentální výchovyCvičeníAplikace EV do obsahu odborného předmětuUkázky metod a forem environmentální výchovy IUkázky metod a forem environmentální výchovy IIŠkolní projektyObhajoba školních projektůHodnocení seminárních prací

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi znají teorii environmentálního vzdělávání. Orientují se v základní odborné terminologii. Teorii obecně pedagogickou a didaktickou propojují se znalostmi environmentální výchovy - se znalostmi cílů, úkolů, metod a forem a významu environmentálního vzdělávání v kontextu Státního programu EVVO.Dovednosti:Absolventi dovedou aplikovat teorii udržitelného rozvoje a environmentálního vzdělávání a výchovy do osvěty.Kompetence - komunikace:Absolventi komentují své zkušenosti s environmentálním vzděláváním Diskutují k problematice ochrany životního prostředí, dokládají své názory, argumentují.Kompetence - úsudek:Absolventi si utvoří úsudek o potřebnosti environmentální výchovy a osvěty i pro celoživotní vzdělávání člověka. Jejich úsudek má vliv na jejich osobní i profesní jednání.

Literatura

ZákladníDYTRTOVÁ,R. Pedagogická propedeutika udržitelného rozvoje.Praha ČZU, 2004. ISBN 80-213-1179-7.HORKÁ, H. Výchova pro 21.století.Brno Paido, 2000.LIŠKOVÁ, E. a kol. Minimální všeobecný základ znalostí a dovedností studentů učitelství o životním prostředí, udržitelném rozvoji a environmentální výchově. Praha UK-PeDF 2003. IStátní program EVVO v ČR a Akční plán na léta 2004-2006. Praha MŽP, 2003. ISBN 80-7212-301-7.LIŠKOVÁ, E. a kol. Environmentální výchova. Praha Karolinum 2002.MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno Rezekvítek, 2000. ISBN 80-902954-0-1.MOLDAN, B. Světový summit o udržitelném rozvoji. Praha MŽP, 2003, ISBN 80-7212-234-7.DoporučenáDYTRTOVÁ, R. Ekologické vzdělávání a výchova pro vychovatele dětí a mládeže. Ostrava MŽP ČR, VŠB, 1997.DYTRTOVÁ, R. Aproximační strategie pro vstup do EU pro oblast životního prostředí v souvislosti s aktualizací učiva technických předmětů. Bánská Bystrica UMB FPV, 2000.

Požadavky

Základy ekologie na úrovni střední školy.

Garant

doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.