Předmět Etika v poradenské práci (POVK - vol.) (VRV121Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VRV121Z - Etika v poradenské práci (POVK - vol.), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi po rozumí základním pojmům z etiky a základním přístupům k etice, získají základní vědomosti o vývoji morálního vědomí, cítění a jednání, porozumí základním etickým názorům v historii, dokáží vyjmenovat a vysvětlit základní požadavky na morální normy. Jsou seznámeni se základy profesní etiky.Dovednosti:Absolventi dokáží své znalosti aplikovat do deontologie a učitelské profesní etiky. Uplatňují etické normy v edukačním procesu, uplatňují lidská práva ve vztahu učitel a žák; učitel a rodič; ve vztazích v pracovní organizaci. Aplikují základní etické normy při řešení problémových výchovných situací.Kompetence - komunikace:Absolventi dokáží srozumitelně vyjádřit svůj morální postoj a zdůvodnit ho. Umí komunikovat o etických probléch se svými žáky.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou schopni posoudit vlastní etiku jednání i etiku jednání svých žáků a rodičů. Mají náhled na funkci hodnot v edukačním procesu i ve společnosti.
Literatura
ZákladníBLÁHA A. Etika jako věda. Úvod do dějin teorie mravnosti. Praha Prosum, Atlantis, 1999.HODOVSKÝ I. Etika ve společnosti a v povoláních. Olomouc UP, 1994.DoporučenáPOPELOVÁ J. Etika K historcké a současné problematice mravní teorie. Praha ČAV, 1962.RICKEN F. Obecná etika. Praha Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1995.THOMPSON M. Přehled etiky. Praha Portál, 2004.WEBER M. Autorita, etika a společnost. Pohled sociologa do dějin. Praha Mladá fronta, 1997. ISBN 80-204-0611-5.
Požadavky
žádné
Garant
Mgr. PhDr. Marie Hanušová