Předmět Pedagogika - KSU1 (VRV205E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VRV205E - Pedagogika - KSU1, Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy pedagogických věd, představit jim bohatství informačních zdrojů důležitých pro studium pedagogiky i pro vlastní praxi, vybavit je znalostmi a dovednostmi nezbytnými pro další fázi studia a motivovat je k aktivnímu, uvědomělému a hloubkovému přístupu k vlastnímu studiu a učení. Studenti si osvojí základní znalosti o vzdělávacích systému v ČR, teoriích a koncepcích učení a vyučování, organizaci vzdělávání na středních školách a základních strategiích výuky.
Osnova
PřednáškaTeorie učení a vyučováníInformační zdroje pro pedagogickou teorii a praxiVymezení pedagogiky jako vědní disciplíny, vztah pedagogiky k jiným oborům poznáníČlenění pedagogiky, pedagogické disciplínyPřehled vývoje vzdělávacího systému a pedagogického myšleníČeský vzdělávací systémVzdělávání na středních školáchAlternativní a inovativní pedagogikaAlternativní a inovativní pedagogikaStrategie a metody výukyAktivizující metody výukyCvičeníMetody a techniky efektivního učení a studiaJak pracovat s informacemi, příklady informačních zdrojů v pedagogiceVědecké pojetí pedagogiky, význam teorie v práci učiteleObecné cíle vzdělávání, klíčové kurikulumSeminář -- reflexe nad vybranými texty z dějin pedagogického myšleníKomparace vzdělávacích systémůStřední vzdělávání v ČR v datechPedagogika RPrezentace seminárních pracíStrategie a metody výukyAktivizující metody výukyHodnocení průběhu návštěvy Pedagogického muzea JExkurze
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti po absolvování kurzu získají následující znalosti v těchto oblastech: Přehled informačních zdrojů pro pedagogickou teorii i praxi Vývoj školské soustavy České republiky Popis současného vzdělávacího systému v České republice Aktuální otázky vzdělávání Významné teorie a koncepce vzdělávání a učení Metody a techniky, jak se učit a studovat Kurikulární teorie Tradiční a aktivizující strategie a metody výuky Metody a techniky školního hodnocení Dovednosti:Student by měl po ukončení předmětu schopný: Efektivně vyhledávat a zpracovávat informace o pedagogických tématech a problémech Používat více různorodých informačních zdrojů, kriticky posuzovat hodnotu informací Sumarizovat do krátkého textu informace z různých informačních pramenů k jednomu zvolenému tématu Formulovat vlastní stanovisko k pedagogickému problému Získávat informace o aktuálním vývoji vzdělávacího systému v ČR Pracovat s kurikulárními dokumenty, formulovat cíle výuky a propojovat cíle výuky s metodami a způsoby hodnocení Kompetence - komunikace:Studenti se v kurzu naučí: rozumět odborné pedagogické terminologii a číst s porozuměním odborný pedagogický text odborně správně se vyjadřovat v ústní komunikaci o pedagogických tématech tvořit krátké odborné texty s využitím kvalitních informačních pramenů, při zachování bibliografických norem a publikační etiky Kompetence - úsudek:Studenti se v kurzu naučí: posoudit kvalitu a věrohodnost informačních zdrojů v pedagogice propojovat tvrzení o edukační realitě s konkrétními fakty a správně v dialogu argumentovat o aktuálních pedagogických problémech identifikovat slabá místa v pedagogickém výzkumu, především různé druhy zkreslení a chybných závěrů tvořit vlastní odborně podložené komentáře aktuálních problémů vzdělávacího systému v ČR
Požadavky
žádné
Garant
Mgr. Jiří Votava, Ph.D.