Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika - KSU1 (VRV205E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VRV205E - Pedagogika - KSU1, Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy pedagogických věd, představit jim bohatství informačních zdrojů důležitých pro studium pedagogiky i pro vlastní praxi, vybavit je znalostmi a dovednostmi nezbytnými pro další fázi studia a motivovat je k aktivnímu, uvědomělému a hloubkovému přístupu k vlastnímu studiu a učení. Studenti si osvojí základní znalosti o vzdělávacích systému v ČR, teoriích a koncepcích učení a vyučování, organizaci vzdělávání na středních školách a základních strategiích výuky.

Osnova

PřednáškaTeorie učení a vyučováníInformační zdroje pro pedagogickou teorii a praxiVymezení pedagogiky jako vědní disciplíny, vztah pedagogiky k jiným oborům poznáníČlenění pedagogiky, pedagogické disciplínyPřehled vývoje vzdělávacího systému a pedagogického myšleníČeský vzdělávací systémVzdělávání na středních školáchAlternativní a inovativní pedagogikaAlternativní a inovativní pedagogikaStrategie a metody výukyAktivizující metody výukyCvičeníMetody a techniky efektivního učení a studiaJak pracovat s informacemi, příklady informačních zdrojů v pedagogiceVědecké pojetí pedagogiky, význam teorie v práci učiteleObecné cíle vzdělávání, klíčové kurikulumSeminář -- reflexe nad vybranými texty z dějin pedagogického myšleníKomparace vzdělávacích systémůStřední vzdělávání v ČR v datechPedagogika RPrezentace seminárních pracíStrategie a metody výukyAktivizující metody výukyHodnocení průběhu návštěvy Pedagogického muzea JExkurze

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti po absolvování kurzu získají následující znalosti v těchto oblastech: Přehled informačních zdrojů pro pedagogickou teorii i praxi Vývoj školské soustavy České republiky Popis současného vzdělávacího systému v České republice Aktuální otázky vzdělávání Významné teorie a koncepce vzdělávání a učení Metody a techniky, jak se učit a studovat Kurikulární teorie Tradiční a aktivizující strategie a metody výuky Metody a techniky školního hodnocení Dovednosti:Student by měl po ukončení předmětu schopný: Efektivně vyhledávat a zpracovávat informace o pedagogických tématech a problémech Používat více různorodých informačních zdrojů, kriticky posuzovat hodnotu informací Sumarizovat do krátkého textu informace z různých informačních pramenů k jednomu zvolenému tématu Formulovat vlastní stanovisko k pedagogickému problému Získávat informace o aktuálním vývoji vzdělávacího systému v ČR Pracovat s kurikulárními dokumenty, formulovat cíle výuky a propojovat cíle výuky s metodami a způsoby hodnocení Kompetence - komunikace:Studenti se v kurzu naučí: rozumět odborné pedagogické terminologii a číst s porozuměním odborný pedagogický text odborně správně se vyjadřovat v ústní komunikaci o pedagogických tématech tvořit krátké odborné texty s využitím kvalitních informačních pramenů, při zachování bibliografických norem a publikační etiky Kompetence - úsudek:Studenti se v kurzu naučí: posoudit kvalitu a věrohodnost informačních zdrojů v pedagogice propojovat tvrzení o edukační realitě s konkrétními fakty a správně v dialogu argumentovat o aktuálních pedagogických problémech identifikovat slabá místa v pedagogickém výzkumu, především různé druhy zkreslení a chybných závěrů tvořit vlastní odborně podložené komentáře aktuálních problémů vzdělávacího systému v ČR

Požadavky

žádné

Garant

Mgr. Jiří Votava, Ph.D.