Předmět Aplikace sociální psychologie (UOP) (VRV75Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VRV75Z - Aplikace sociální psychologie (UOP), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Aplikace sociální psychologie je praktický aplikační předmět.Je zaměřen na procvičování efektivní komunikace a chování k udržení optimálního sociálního klimatu ve škole, třídním kolektivu a při vyučování.
Osnova
PřednáškaKomunikace a možnosti jejího zefektivňováníKomunikační styly a ja možnosti jejich efektivnního využití ve výchovně vzdělávacím procesuDůležité komunikační technikyTechnika přesvědčováníTechnika vyjednáváníNámitky a jejich zvládáníKoučování jako manažerská technikaKoučování a možnosti jeho využití ve školní praxiKoučování a možnosti jeho využití ve školní praxiTransakční analýza jako komunikační teorieTransakční analýza jako teorie osobnostiMožnosti využití týmové práce ve školní praxiCvičeníZhodnocení podílu jednotlivých složek komunikačního procesu na efektivitě komunikaceKomunikační styly - diskuse k informacím z přednáškyNácvik důležitých kounikačních technik v návaznosti na přednáškuNácvik důležitých kounikačních technik v návaznosti na přednáškuNácvik důležitých kounikačních technik v návaznosti na přednáškuNácvik důležitých kounikačních technik v návaznosti na přednáškuNácvik koučovacího rozhovoruŘešení modelové situace ve škole pomocí koučovacího rozhovoruŘešení modelové situace ve škole pomocí koučovacího rozhovoruZpracování dotaztníku Interperskonálních tendencíInterpretace výsledků dotazníku interpersonálních tendencí, typologie klientůTýmová práce - test týmových rolí
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi předmětu aplikace sociální psychologie jsou vybaveni praktickými znalostmi ze sociální psychologie. Jedná se zejména o teorie vzniku a řešení konfliktů, zákonitosti související s vývojem dynamiky sociálních skupin např. školní třídy. Součástí jsou i znalosti související s budováním týmu a realizace týmové práce.Dovednosti:Absolvent je vybaven základními sociálními dovednostmi. Zejména dovedností komunikovat a jednat ve vypjatých situacích, jednat s konfliktními typy lidí, dovednost odhadnout vývoj konkrétní situace a směrovat ji tak, aby se předešlo konfliktu a nebyl příliš narušen výchovně vzdělávací proces.Kompetence - komunikace:Kompetenci komunikovat získá absolvent při řešení modelových situací a zejména v následných rozborech. Modelové situace přináší příležitost ke kvalifikované improvizaci, která je velmi dobrým prostředkem rozvíjení kompetence komunikovat.Kompetence - úsudek:Absolvent má rozvinutou kompetenci vytváření úsudku v reálných pedagogických situacích. Ta je dále posilována řešením konkrétních modelových situací, které zajišťují bezpečné a podpůrné prostředí. V takto nastavených podmínkách a při poskytování plnohodnotné a reálné zpětné vazby dokáže student posoudit nejen situaci samotnou a směrovat k optimálnímu řešení, ale získá náhled i na své vlastní chování.
Literatura
ZákladníVYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace, Praha Portál, 2000, ISBN 80-7178-291-2.POKORNÝ, J. Manuál tvořivé komunikace, Praha CERM, 2004, ISBN 80-7204-330-7DoporučenáČERNÝ, V. Prodejní techniky, Brno Computer Press, 2003, ISBN 80-251-0032-4
Požadavky
Absolvování předmětu Psychologie pro učitele I a soubežné absolvování předmětu Psychologie pro učitele II.
Garant
Mgr. PhDr. Marie Hanušová