Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika odborného vzdělávání (UOP) (VRV86E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VRV86E - Pedagogika odborného vzdělávání (UOP), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými trendy odborného vzdělávání, se složmami vyučování na odborných školách, s platnými dokumenty - vzdělávacími programy a metodikou jejich tvorby.

Osnova

PřednáškaČeský vzdělávací systém se zaměřením na odborné vzděláváníStartegie vzdělávání a vzdělávací politika ČRRámcové vzdělávací programy a standardy odborného vzděláváníŠkolní vzdělávací programy pro odborné vzděláváníKomparace vzdělávacích systémů EUNárodní soustava kvalifikací a trh práceMetody odborného vzděláváníOrganizace a formy odborného vzděláváníMotivace ke studiu jako předpoklad dalšího vzděláváníTeorie výchovy v sekundární škole, motivační struktury v adolescenciSociální klima ve tříděOsobnost učitele odborných předmětůCvičeníMetodika tvorby školního vzdělávacího programu IMetodika tvorby školního vzdělávacího programu IISociometrieInterakční styl učitele a žákaVyučovací stylPedagogická komunikace

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi rozvíjejí znalosti z obecné pedagogiky a aplikují je do prostředí odborného vzdělávání. Orientují se v systému odborného vzdělávání ČR z pohledu současného i historického. Znají vzdělávací programy a metodiku tvorby školního vzdělávacího programu. Mají znalosti o procesu vzdělávání a výchovy na odborných školách, včetně znalosti o jeho aktérech - osobnosti učitele a žáka.Dovednosti:Absolventi dovedou aplikovat teorii obecné pedagogiky do výchovně vzdělávacího procesu na odborných školách, dovedou zpracovávat školní vzdělávací program, stanovit kompetence žáka klíčové i odborné, didakticky transformovat učivo, výchovně působit na žáky, řešit výchovné situace, dovedou posoudit svůj vyučovací styl, odhadnout sociální atmosféru ve třídě, jsou schopni hodnocení své práce.Kompetence - komunikace:Absolventi komentují své zkušenosti získané ve školní praxi (zejména s tvorbou školních vzdělávacích programů), obhajují svůj pedagogický záměr a jeho případnou realizaci.Kompetence - úsudek:Absolventi si utvoří úsudek o situaci odborného vzdělávání v ČR v kontextu EU, o možnosti uplatnění absolventů na trhu práce a o vhodnosti a efektivnosti používaných způsobů vzdělávání a výchovy.

Literatura

ZákladníDYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel - příprava na profesi. Praha Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.KALHOUS,Z., OBST, O. Školní didaktika, Praha Portál, 2002.KALHOUS,Z., OBST, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc UP, 2003.Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Bílá kniha.Praha MŠMT ČR, 2001.Strategie vzdělávání v ČR do roku 2020. Praha MŠMT ČR, 2013.Rámcové vzdělávací programyDoporučenáŠVEC,V. a kol. Cesty k učitelské profesi Utváření a rozvíjení pedagogických diovedností. Brno Paido, 2002.MELEZINEK,A. Inženýrská pedagogika. Praha ČVUT, 1991.

Požadavky

Znalosti z předcházejícího studia předmětu pedagogika

Garant

doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.