Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Objektově orientovaný přístup ve tvorbě softwaru (DEIX06Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEIX06Y - Objektově orientovaný přístup ve tvorbě softwaru, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Vysvětlit základní principy objektově orientovaného přístupu v tvorbě software tak, aby posluchač rozuměl architektuře většiny současného softwaru a byl schopen je aplikovat ve většině současných prostředků pro tvorbu aplikací (například VisualWorks, VisualAge, Visual Basic, Delphi, Optima, Java a C++). Znalost základních principů a orientace v oboru má přednost před programátorskými dovednostmi.Jako nástroj pro praktickou dokumentaci a procvičování přednášené látky je využíváno prostředí systému Visualworks/Smalltalk-80 shodným způsobem jak pod MS Windows na PC, tak i na OS Linux s důrazem na využívání uživatelského rozhraní a prostředků vizuálního programování. Koncepce cvičení umožňuje individuální přístup při praktickém osvojování přednášené látky a při řešení semestrálních projektů. Přednášející také čerpá ze zkušeností s výukou na FEL ČVUT s ohledem na možnosti oboru Informatika na PEF ČZU.

Osnova

PřednáškaArchitektura výpočetních systémů, trendy vývoje, historické souvislostiPojem objektu, objektový model výpočtu, hierarchie a struktury objektůObjektově orientovaná vývojová prostředí, syntaxe, uživatelské prostředíPrincipy objektového výpočtu, metody a zprávyArchitektura objektového systému, hierarchie tříd objektůKlient-server architektura a závislost, metoda MVC, řízení aplikací sledem událostíZadání semestrálních projektůObjektová grafika v uživOšetření výjimek, paralelismusObjektové prostředky diskrétní simulaceTechniky ladění, testování a údržbyDistribuované objekty, technologie CORBA a DCOMPřehled a základní vlastnosti v praxi používaných objektových programovacích jazykůHistorie a vývoj objektových systémů, aplikace ve světěCvičeníArchitektura výpočetních systémů, trendy vývoje, historické souvislostiPojem objektu, objektový model výpočtu, hierarchie a struktury objektůObjektově orientovaná vývojová prostředí, syntaxe, uživatelské prostředíPrincipy objektového výpočtu, metody a zprávyArchitektura objektového systému, hierarchie tříd objektůKlient-server architektura a závislost, metoda MVC, řízení aplikací sledem událostíZadání semestrálních projektůObjektová grafika v uživOšetření výjimek, paralelismusObjektové prostředky diskrétní simulaceTechniky ladění, testování a údržbyDistribuované objekty, technologie CORBA a DCOMřehled a základní vlastnosti v praxi používaných objektových programovacích jazykůHistorie a vývoj objektových systémů, aplikace ve světě

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolvent má široké teoretické znalosti použití různých objektově-orientovaných programovacích jazyků, které se uplatňují při tvorbě moderních typů informačních systémů především v úlohách pro velké organizace a firmy. Absolvent je schopen vyjádřit analyzovaný problém a vysvětlit ho pomocí standardů softwarového inženýrství, především se znalostí moderních programovacích technik jako jsou návrhové vzory a refaktoring.Dovednosti:Absolvent dovede objektivně posoudit vhodnost nasazení konkrétního programovacího jazyka do praxe. Je schopen aplikovat svoje znalosti i na nové budoucí verze programovacích a modelovacích nástrojů. Obecně předmět přispívá k dovednost kritického přesného myšlení a menší závislosti na jednotlivých přístupech konkrétních softwarových firem.Kompetence - komunikace:Absolventi jsou schopni argumentovat a komunikovat v týmech složených z rozných profesí - manažeři IT, softwaroví inženýři a programátoři. Jsou schopni objektivně a kriticky posoudit naplnění požadavků na budovaný systém, demonstrovat a ukázat přednosti a nedostatky nabízených možností řešení, které poskytují příslušné programovací jazyky.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou kompetentní k přesné formulaci požadavků na aplikaci různých programovacích jazyků a objektivní kontrole splnění těchto požadavků. Získají schopnost kritického myšlení a schopnost použití inženýrských metod podle potřeb zadání. Jsou schopni novým způsobem kombinovat existující přístupy.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBeck K.: Smalltalk Best Practice Patters, Prentice Hall 1997, ISBN 0-13-476904-XHopkins Trevor, Horan Bernard: Smalltalk - An Introduction to Application Development Using Visual Works, Prentice Hall 1995, ISBN 0-13-318387-4Ryan T.W,: Distributed Object Technology: Concepts and Applications, Prentice Hall 1997, ISBN 0-13-348996-5Smalltalk Report (CDROM library from faculty intranet)Java Report (CDROM library from faculty intranet)Journal on Object-Orinented Programming (CDROM library from faculty intranet)HTML documents from faculty intranetDoporučenáJazyk výuky: ČeštinaMerunka V.: Objektový přístup v databázových systémech, učební text ČZU, 2002Kroha P.: Objects and Databases, McGraw Hill 1993 ISBN 0-07-707790-3Merunka V.: Database Systems Course (v anglickém jazyce), učební text ČZU, 2004

Požadavky

absolvent magisterského studia

Garant

doc. Ing. Vojtěch Merunka, Ph.D.