Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management (DERE03YA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DERE03YA - Management, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je koncipován jako interdisciplinární obor, syntetizující nejnovější poznatky z teorie řízení, podnikového managementu a dalších návazných oborů, především z marketingu. Posláním předmětu je v těchto třech směrech poskytnout studentům pro jejich další růst nejnovější vědecké poznatky a znalosti, jakoži dovednosti potřebné k řešení konkrétních problémů a řízení organizace v globálním ekonomickém prostředí. Cíle tohoto předmětu tedy zahrnují pevný teoretický základ pečlivě vybraných znalostních okruhů a systematické osvojení potřebných a účelných metodických postupů tak, aby se studenti mohli v praxi adaptovat v turbulentním podnikatelském prostředí a zvládnout jeho výzvy. Obsah předmětu je členěn do tří tématických směrů: teorie řízení, podnikový management a marketing. V řízení podniků tvoří kostru obsahu nosná témata, jako je management , řízení změn, řízení inovací, řízení kvality, úloha manažera, strategické řízení lidských zdrojů, management logistických řetězců (supply chains), strategické řízení podniku a informačně komunikační strategie podniků. Cílem v tomto směru je naučit studenty využívat metody a postupy nezbytné pro formulování a analyzování procesu řízení. Obsah této části je doplněn o vybrané oblasti z aktuálních manažerských témat např. projektový management či krizový management či další současné trendy v oblasti managementu. V části věnované marketingu je náplní předmětu také seznámit studenty s vybranými empirickými postupy i exaktními metodami. Ty umožňují získat podklady, o které se může manažer při své řídící činnosti opřít a zkvalitnit svá rozhodnutí při tvorbě a optimalizaci marketingového mixu, zejména u multikriteriálního a multivariantního rozhodování včetně simulace. Je zdůrazněno marketingové plánování a hledání vhodné marketingové strategie. Studenti se naučí zásadám marketingového plánování, vytipování marketingových příležitostí podniku, výběru cílových trhů a budou schopni řešit strategické otázky související se všemi složkami. Seznámí se s procesem vytváření marketingových cílů podniku a formulováním strategií pro jejich dosažení.

Osnova

PřednáškaVývojové tendence managementuPodnik jako organizační systémPlánování v podnikuProvoz a hospodaření podnikuStrategické řízeníKontrolní procesyEfektivnost a racionalizace řídící práceVedení lidí a pracovních skupinInovace v podnikuPrůmyslový marketingMarketingový výzkumVýrobek DistribuceMarketingová komunikaceCvičeníZpracování studie či projektuAnalýza silných a slabých stránek zvoleného podnikatelského subjektuAnalýza životního stylu úspěšného manažeraMarketingový výzkum vybraného druhu zemědělského nebo potravinářského výrobkuNávrh strategie zvoleného podnikatelského subjektuNávrh etického kodexu zvoleného podnikatelského subjektuProjekt založení soukromé firmyProjekt marketingového řízení zvoleného podnikatelského subjektuProjekt adaptačního procesu na výrobkovou (činnostní) inovaci ve zvoleném podnikatelském subjektuProjekt systému \"ekologického řízení\" ve zvoleném podnikatelském subjektuProjekt systému stimulace ve zvoleném podnikatelském subjektuProjekt optimalizace rozhodovacích procesů ve zvoleném podnikatelském subjektuProjekt optimálního pracovního prostředí pro činnost zvoleného top-manažeraProjekt systému komunikace a komunikačních kanálů ve zvoleném podnikatelském subjektu

Získané způsobilosti

Znalosti:Vedle znalostí metodik pro vytváření organizačních struktur a manažerského přístupu k řízení podniků získají aplikovatelné poznatky z oboru sociologie, psychologie, teorie systémů, projektového řízení, managementu organizační změny a teorie inovace.Dovednosti:Umějí uplatnit své odborné znalosti jak z aplikace exaktních metod tak z kognitivně získaných znalostí založených na empiricko-intuitivním vytváření znalostí. Z praktického hlediska jsou studenti schopni využít teorie vedení lidí a motivace k rozdělování pracovních úkolů, teorie vícekriteriálního hodnocení k řízení k manažerskému rozhodování, teorie změny k řízení strategického obratu, teorie hodnocení výrobního portfolia k diverzifikaci a optimalizaci produkčních procesů a teorie inovace k řízení změn výrobních programů.Kompetence - komunikace:Díky odborným a humanitním dovednostem mohou být nejenom zdrojem inovačních podnětu v rámci produkčního procesu v nejrůznějších organizacích, ale také si umějí svůj přínosný nápad prosadit prostřednictvím racionální argumentace a emočního působení.Kompetence - úsudek:Kladen důraz na posílení schopnosti chápat manažerský rozhodovací problém komplexně a k jeho vyřešení využívat nejen technické (rozvíjené procvičováním exaktních metod), ale také humanitní dovednosti (procvičované prostřednictvím případových studií a teamovou prací). Získají tím schopnost adaptovat se na nové požadavky okolního prostředí tvořeného odbytovým trhem a trhem pracovních příležitostí.

Požadavky

Znalosti oboru na magisterské úrovni.

Garant

prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c.