Předmět Communication in management (DERE04YA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DERE04YA - Communication in management, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je osvojení si podstaty mezilidské komunikace v podmínkách manažerských vztahů. Je zaměřen na pochopení principů sociální komunikace, na obsah i formy sdělování.Komunikační znalosti manažera jsou základní podmínkou k realizaci jeho interpersonální role. Výběr formy sdělení i komunikačních kanálů musí zajistit požadovanou kvalitu sdělované řídící informace. Proto jsou součástí předmětu i otázky týkající se faktorů efektivní manažerské komunikace i možností jejího ohrožení.
Osnova
PřednáškaÚvod do komunikaceMimikaHaptikaKinetikaSdělování emocíPřesilové hryRétorika, jazykové prostředkyZvuková stránka řečnických projevůŘečník a okolí, specifika naučného vystupováníKomunikace pomocí prostředníkůKomunikační tok v organizaci (podniku)VyjednáváníKomunikace v organizaci jako zdroj konkurenční výhodyKulturní rozdíly a jejich vliv na manažerskou komunikaciCvičení
Získané způsobilosti
Znalosti:Cílem předmětu je osvojení si podstaty mezilidské komunikace v podmínkách manažerských vztahů. Předmět je zaměřen na pochopení principů sociální komunikace, na obsah i formy sdělování. Studenti nabývají znalosti o souvislostech sociální a interpersonální stránky komunikace v prostředí formálně vytvořené skupiny, mají možnost uvědomit si specifickou kvalitu komunikace na bázi podřízenosti, pravomocí, kompetencí a rolí. Komunikační znalosti manažera jsou základní podmínkou k realizaci jeho interpersonální role. Výběr formy sdělení i komunikačních kanálů musí zajistit požadovanou kvalitu sdělované řídící informace. Proto jsou součástí předmětu otázky týkající se faktorů efektivní manažerské komunikace i možností jejího ohrožení.Dovednosti:Absolventi studia si osvojují dovednosti v oblasti veřejného vystoupení. Dokážou na vyšší úrovni používat základní i specifické jazykové prostředky i prvky neverbální komunikace při projevu, diskusi, v argumentaci i v řešení konfliktních situací. Dokážou rozpoznat svoji aktuální situaci v komunikaci na základě chování jiných osob, získávají větší praxi a tím i větší sebevědomí v mezilidských vztazích. Dalšími důležitými dovednostmi a návyky je schopnost komunikovat z pozice člověka s určitým okruhem pravomocí, umění prosadit snahu o efektivní komunikaci tím, že je vyžadována její přímost, vzájemný respekt účastníků v ní, dohoda o cílech a společná odpovědnost za ni.Kompetence - komunikace:Předmět svým hlavním zaměřením má za cíl zvýšit kompetence jeho absolventů v oblasti komunikace, jsou připraveni být aktivními účastníky odborných diskusí, především v oblasti managementu. Absolventi mají schopnost přesvědčivého a motivujícího jednání, jsou schopni přinášet pracovní komunikaci vyšší kvalitu tím, že dokážou terminologicky správně formulovat řídící sdělení.Kompetence - úsudek:Zásadní význam předmětu lze spatřovat v tom, že umožňuje studentům získat další, ucelující pohled na řízení lidí, obohacený o význam formy a obsahu sdělovaných informací. Úsudek absolventů studia o problematice řízení je doplněn o pochopení možností k vytvoření přidané hodnoty ke kvalitě řídících procesů vyžadováním kvality komunikace.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: AngličtinaCasse, P.: Jednání začíná za hodinu. Praha: Management Press, 1994Holasová, T.: Umíte dobře mluvit? Praha: H & H, 1993Janoušek, J.: Společná činnost a komunikace. Praha: Svoboda, 1984Koontz, H., Weihrich, H.: Management. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1993Křivohlavý, J.: Já a ty. O zdravých vztazích mezi lidmi. Praha: Avicenum, 1986Křivohlavý, J.: Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988Lax, D. A., Sebenius, J. K.: Manažer jako vyjednavač. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1994Lewis, D.: Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1993McLaganová, P., Krembs, P.: Komunikace na úrovni. Praha: Management Press, 1998Plamínek, J.: Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha: ARGO, 1994Špačková, A.: Moderní rétorika. Jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha: Grada Publishing, a. s., 2003Švagr, A., Šafránek, S.: Komunikace I. Skripta. Praha: VŠE, 1993Tegze, O.: Neverbální komunikace. Co vám prozradí lidské chování a jednání, a jak ho využít. Praha: Computer Press, 2003Vávra, V.: Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990Vrchotová, J., Pátová, J.: O kultuře mluveného projevu. Praha: Svoboda, 1983DoporučenáJazyk výuky: AngličtinaDe Vito, J. A.: Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, s.r.o., 2001Fiedler, J.: Komunikace v řízení. Praha: PEF ČZU, 2000Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994Khelerová, V.: Komunikační dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, s. r. o., 1995Knapp, M. L.: Nonverbal Communication in Human Interaction. New York 1978Maříková, M.: Rétorika. Manuál komunikačních dovedností. Praha: Professional Publishing, 2001Thomson, P.: Tajemství komunikace. Brno: ALMAN, 2001
Požadavky
Znalosti oboru na magisterské úrovni
Garant
prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c.