Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingové řízení (DERE05Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DERE05Y - Marketingové řízení, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět marketingové řízení pro doktorské studium rozšiřuje oblast používaných postupů o nové poznatky ze sociologie, psychologie a informatiky za použití kvantitativních akvalitativních metod v marketingu. Cílem předmětu je seznámit studenty s procesem marketingového řízení, používané metody a techniky při tvorbě marketingového mixu. Rovněž rozšířit poznatky o základní principy mezinárodního marketingu, se zdůrazněním na specifické rysy globálního marketingu, které jsou důležité pro úspěch na globálních trzích.

Osnova

PřednáškaSociální základy marketinguRozhodovací proces kupujícího na spotřebitelských trzíchSegmentace, targeting a positioning trhuMarketingový mixMetody a strategie oceňováníMaloobchod a velkoobchodStrategické plánování korporace a marketingové plánování v organizaciPlánování, implementace a kontrola marketingových programůMarketing a společnost: Sociální odpovědnost a marketingová etikaFunkce marketingového, exportního oddělení a externích marketingových služebZemědělský komoditní marketing, termínované obchodyMarketing na farmě bez nebo se zpracováním výrobkuMarketing nevládních organizací, spotřebitelských hnutíMarketing v prostředí evropského trhu zemědělských výrobků a potravinCvičeníOsnova zkouškového projektuÚvod, cíl, metodyPodstatné faktory prostředí a akce marketingového mixuZdůvodnění úrovně naplnění podnikových strategií podle zvolených tržních strategiíKomercionalizace:osnova manuálu pro klienty2 hlavní argumenty pro věřitele, které vycházejí z plánůosnova postupů pro manažery zavádění programůosnova záznamů pro další zlepšováníSeznam literatury

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi doktorského studijního programu: umějí spolehlivě uplatnit své odborné znalosti a porozumění v rámci práce nebo studia marketingu při objevování neviditelných potřeb spotřebitele i v soutěži nabídek konkurence metodami marketingového výzkumu, které aplikují do nástrojů a institucí marketinguDovednosti:Absolventi doktorského studijního programu jsou schopni: používat vědecké metody k rozšiřování prostoru přípustných řešení zobecňováním a konkretizací nálezů při objevování potřeb, přání, poptávky, hodnot, nákladů a podmínek spokojenosti zákazníka; interpretovat relevantní nálezy o marketingu, osobě marketera, směně, transakci a udržování vztahu se zákazníkem v různém kontextu;Kompetence - komunikace:Absolventi doktorského studijního programu jsou schopni: zpracovat rešerši po studiu článků ve vědeckých časopisech s tématem marketingu vyhledat a používáním dále zhodnotit validované části metodik jiných autorů důsledně hodnotit vlastní učení a určit vlastní vzdělávací potřeby v prostředí respektu zákazníkovi a ostatním účastníkům ve zkouškovém projektu; pomoci hledat vzdělávací potřeby.Kompetence - úsudek:Absolventi doktorského studijního programu jsou schopni: odvodit a na designu metodiky prokázat efekt propagační zprávy, včetně plánování a implementace pro vedení marketingových kampaní; nést zodpovědnost za veškeré související rozhodování v rámci komunikačního procesu, modelu a propagační kampaně za účelem zkrácení náběhu a zvýšení výkonu životní křivky projektovaného opatření;

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaAbernethy, A. M. & D. N. Laband (2002), The Customer Pulling Power of Different Sized Yellow Pages Advertisements, Journal of Advertising Research, 42:3, 66-72.Dianoux, C, Kettnerová, J. & Z. Linhart (2007), Advertising in Czech and French Magazines, Journal of Euromarketing, 16:1/2, 139-152.Falcy, S. (1997), Les processus d influence publicitaire: un essai de modélisation intégrant implication vis-à-vis de la publicité, caractéristiques psychologiques et publicitFerguson, L.W. (1935), The Importance of the Mechanical Features of an Advertisement Journal of Applied Psychology, 19:5, 521-526.Finn, A. (1988), Print Ad Recognition Readership Scores: An Information Processing Perspective, Journal of Marketing Research, 25,, May, 168-77Abernethy, A. M. & D. N. Laband (2004), The Impact of Trademarks and Advertisement Size on Yellow Page Call Rates, Journal of Advertising Research, 44:1,Han, J. K. (1992), Involvement and Advertisement Size Effects on Information Processing, Advances in Consumer Research, 19, 762-769.Hendon, D. W. (1973), How Mechanical Factors Affect Ad Perception, Journal of Advertising Research, 13, August, 39-45.Herpen van, E., Pieters, R., Fidrmucova, J & P. Roosenboom (2000), The Information Content of Magazine Advertising in Market and Transition Economies, Journal of Consumer Policy, 2Kirmani, A. (1990), The Effect of Perceived Advertising Costs on Brand Perceptions, Journal of Consumer Research, 17, September, 160-171.Koudelova, R. & J. Whitelock (2001), A Cross-ultural Analysis of Television Advertising in the U.K and the Czech Republic, International Marketing Review, 18:3, 286-300.Mehta, A. (2000), Advertising Attitudes and Advertising Effectiveness, Journal of Advertising Research, May-June, 67-72.Naccarato, J. L. & K. A. Neuendorf (1998), Content Analysis as a Predictive Methodology: Recall, Readership,and Evaluations of Business-to-Business Print Advertising, Journal of AdPieters, R. & M. Wedel (2004), Attention Capture and Transfer in Advertising: Brand, Pictorial, and Text-Size Effects, Journal of Marketing, 68, April, 36 50.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaFerguson, L.W. (1935), The Importance of the Mechanical Features of an Advertisement, Journal of Applied Psychology, 19:5, 521-526.

Požadavky

Znalosti oboru na magisterské úrovni.

Garant

doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.