Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Poradenství pro řízení (DERE07Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DERE07Y - Poradenství pro řízení, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

x

Osnova

PřednáškaPoradenství - rozsah poradenských služeb a typy poradenských organizacíPoradenství a změna v organizacíchPoradenský proces - charakteristika jednotlivých fází: vstup, diagnóza, plánování akce, implementace, ukončeníProfesionalita v poradenství, požadavky na poradceProfesionální sdružení poradců a etický kodex profesionálního poradcePoradenství v různých oblastech řízení: obecné řízení, řízení financí, řízení marketingu, výrobní řízení, řízení lidských zdrojů, využití výpočetní techniky v řízeníVýběr, zaškolení a profesionální rozvoj poradců pro řízeníManažerská činnost v poradenské organizaciZákladní principy pro klienta při využívání poradenských organizacíPoradenství pro zemědělství a jeho perspektivyCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi prokazují komplexní znalosti problematiky poradenství pro soudobé potřeby zdokonalování systémového manažerského myšlení a systémového řízení podniků a veřejných orgánů. Poradenství v oblasti zvyšování úrovně managementu podniků , rozvoje a udržitelnosti podnikání je obecně charakterizováno jako interdisciplinární a multifunkční odborná poradenská činnost, což klade značné nároky na porozumění celkovému rozsahu a komplexnosti odborných znalostí managementu u absolventů předmětu. Absolventi mají jasnou povědomost o úloze a cílech aplikace specifických metodických nástrojů v rámci poradenské služby, kterými jsou vstupní diagnóza, smluvní ujednání a návazně hlavní diagnóza podniku - klienta- v oblasti řízení podniku obecně, výrobního řízení, personálního řízení, finančního, informačního a marketingového managementu, řízení malých podniků a dále i managementu organizací veřejné správy. Následně získávají a prokazují povědomost o metodických postupech přípravy a implementace poradenského procesu v podniku, resp. organizaci. Třetí oblastí získávání odborných znalostí absolventů předmětu je problematika systémového řízení samotné poradenské firmy.Dovednosti:Absolventi uplatňují již získaný potenciál znalosti metodických přístupů k diagnózám skutečného stavu, resp. metod zkoumání a vyhodnocování úrovně hospodaření s podnikovými výrobními a kapitálovými zdroji, řízení technologických postupů, lidských zdrojů, řízení informačních, komunikačních a dalších subsystémů v organizaci. Na základě diagnostickými metodami získaných dat a informací jsou schopni porozumět postojům či úkolům managementu organizací, vlivům existující či neexistující podnikové kultury nebo strategické vize u klientů poradenské služby. Jsou schopni samostatně v roli manažerů poradenského týmu, nebo jako odborní specialisté poradci pro vybranou podnikovou funkci, řešit tvůrčím způsobem problémy organizace - klienta. Dovedou při znalosti metodických nástrojů přípravy a realizace poradenského procesu navrhovat řešení změn v chování managementu klienta v novém či neznámém prostředí a v širších souvislostech, daných předpokládaným působením vlivů vnějšího podnikatelského prostředí i vlivem nejistoty v turbulentní době. V návrzích poradenského procesu využívají metodické nástroje řízení inovacíKompetence - komunikace:Jsou schopni řídit složité odborné činnosti, například poradenské služby při auditu lidských zdrojů, dále projekty v rámci poradenského procesu včetně tvorby plánu zdrojů pro zakázku. Umějí aplikovat nástroje řízení a hodnocení profesně a osobnostně různorodých poradenských týmů, projevovat odpovědnost za výsledky vlastního rozhodnutí. Umějí uplatnit metody komunikace poradce s klientem.Kompetence - úsudek:Jsou schopni propojovat znalosti, což je nezbytné vzhledem k interdisciplinárnímu a multifunkčnímu charakteru poradenských služeb. Zvládají složitost diagnózy a náročnost vztahů klient - externí poradce a i při neúplných nebo omezených informacích formulují konstruktivní úsudky. Při uplatňování vlastních úsudků v návrhu řešení absolventi zohledňují znalost mezinárodního Etického kodexu poradců.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaKubr, M. a kol.: Poradenství pro podnikatele a manažery. CAPA, Poradenská agentura, a.s., Praha 1991 (I. a II. díl)Gozora, V. - Kretter, A.: Podnikateĺstvo a poradenstvo v PPoK. VŠP, Nitra 1993Kubr, M.: Jak si vybrat poradce. MANAGEMENT PRESS, Praha 1994Malý, M. a kol.: Patenty, licence, konzultantské a inženýrské služby. VŠE, Praha 1992Etický kodex profesionálního poradce. Norma uplatňovaná Asociací pro poradenství v podnikání. Praha 1994Časopis 'Poradenství' vydávaný Asociací pro poradenství v podnikání. Slezská 7, Praha 2Časopisy: Ekonomika zemědělství, Moderní řízení, Podniková organizace aj.Další dostupní literatura tuzemská i zahraniční k příslušným tématům.

Požadavky

Znalosti oboru na magisterské úrovni.

Garant

Ing. Pavla Římovská