Předmět Prognostics and Planning (DERE09YA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DERE09YA - Prognostics and Planning, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studium psychologické a sociologické vědecké literatury musí po vložení do organizace prognostických metod rozšířit prostor přípustných řešení a do něj vloží plán osobní akce tak, aby partneři v projektu cítili potřebu přidat plány svých akcí. Autor plánu ukáže rešeršní připravenost a způsobilost zacházet s různě pokročilými partnery tak, aby s nimi vymezený prostor přípustných řešení rozšířil, prohloubil nebo jen využil v materiálu, čase, či místě. Rozšiřování prostoru přípustných řešení by mělo být provedeno metodou analýzy dokumentů. Příprava osobních plánů v něm by měla být provedeno dotazovacími subjektivními metodami, například brainstormingem, delfskou, heuristickou metodou, či scénáři. U stupňů pokročilosti by se nemělo zapomínat na začátečníky, podnikatele a věřitele. U plánů je třeba se připravit na konflikt zdrojových, cílových a restrukturalizaci požadujících argumentů.
Osnova
PřednáškaResearch ForsightKybernetické přístupy k plánování: Metody prognostiky a plánováníFiskální a monetární prostředíProstředí v distribučních systémechVliv politického a mediálního prostředíPlánovací metody a nástrojeProjektový cyklus a dokumentaceInformační systémy pro plánování: Objektové, relační databáze, GIS, CAD, Role osobnosti při plánování a zavádění z hlediska času a použitých metod (nástroje jakosti)Plánování regionálního a venkovského rozvoje z hlediska principů světového obchoduSystémy jakosti a inovace (ČSN ISO 9001, Just-in-Time)Organizační změny při zavádění plánůVyhodnocení makroekonomických vlivůSoftware pro plánováníCvičeníOsnova zkouškového projektu:Úvod, cíl, metodyPodstatné faktory prostředí a akceZdůvodnění strategiíKomercionalizaceOsnova manuálu pro klientyHlavní argumenty pro věřitele, které vycházejí z plánůOsnova postupů pro manažery zavádění programůOsnova záznamů pro další zlepšováníSeznam literatury
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi doktorského studijního programu: prokázali teoretické znalosti na výběru citací faktorů od autorů s prohlubujícími poznatky v rešerši a porozumění založené na soudobém stavu vědeckého poznání dokládají na formulaci tématu osobního projektu i s procesy dalšího výzkumu dat a výběru osob s nejlepšími výsledky do pozic expertů a partnerů, mají kritickou povědomost o problémech v oboru a na rozhraní mezi obory plánování, personálního řízení, managementu, marketingu a ekonomiky; znají výzkumné metody v oboru, zejména subjektivní prognostické metody, plánovací metody a projektová stádia a role.Dovednosti:Absolventi doktorského studijního programu: umějí uplatňovat své odborné znalosti a porozumění expertům a jsou schopni aplikovat prognostické a plánovací metody v novém či neznámém prostředí Internetu a v širších souvislostech s pomocí statistiky na Google analytics, kde testují účinnost použitých hodnot pro různé účely. Používají zapouzdření analytických dat od expertů, osobních plánových dat autora i projektových dat partnerů pro pozdější řízení týmu i komunikaci se zákazníkem v rámci zapojení do alternativních konstrukcí. Test účinnosti zobecněných i konkretizovaných klíčových slov na Google Adwords je vedle Google analytiky vhodným argumentem o jejich vlivu na koncového klienta.Kompetence - komunikace:Absolventi doktorského studijního programu: umí řídit složité odborné činnosti nebo projekty včetně prognostiky, plánování a samostatného vedení komunikace v subjektivních prognostických metodách i v rámci projektového řízení komplexních a různorodých skupin; umí nést odpovědnost za veškeré související rozhodování osvojením si role moderátora prognostických metod.Kompetence - úsudek:Absolventi dotorského studijního programu: citují; respektují vlivy četnosti, významu a poznatelnosti dle vlastností a vztahů mezi prvky za účelem odvozování nosných konstrukcí řešení; umí zvládat složitost mezilidských vztahů a odlišných životních podmínek a orientací a formulovat i při neúplných nebo omezených informacích úsudky, které však zohledňují společenskou a etickou odpovědnost;
Literatura
ZákladníJazyk výuky: AngličtinaKoontz, Wheirich: Management. Victoria Publishing, Praha 1993Linhart, Z.: Prognostika a plánování, ČZU Praha 2003Kotler, Philip, : Marketing management, Grada, Praha 1999Výmola, J. (1985): Experimentální koaliční hry. Dům techniky ČSVTS, Praha.Morgan, G. (1986): Images of Organization. Sage Publications, Beverly Hills.ILE: Soubor případových studií o problematice zaměstnanosti a oblastního rozvoje, OECD, MPSV viz http://www.pef.czu.cz/~linhart/vyukac.HTMLLinhart, Z.: Marketing, ČZU Praha 2003Linhart in Chadraba, P., Springer, R.: Business Strategies for Economies in Transition: Book of Readings on CEE Countries. Cambridge Scholars Publishing 2008, ISBN 1-4438-0049-XGarvey, B., Williamson, B.: Beyond Knowledge Management: Dialogue, Creativity and the Corporate Curriculum. Financial Times Press 2002, ISBN-10: 0273655175, ISBN-13: 9780273655176.Jashapara, A.: Knowledge Management: An integrated approach. Financial Times Press 2004, 344 pp. ISBN-10: 0273682989, ISBN-13: 9780273682981.Barringer, B.R.: Preparing Effective Business Plans: An Entrepreneurial Approach: International Edition. Pearson Higher Education 2009, 288 pp. ISBN-10: 0137145845, ISBN-13: 978013Williams, S.: FT Guide to Business Start Up 2009: The only annually updated guide for entrepeneurs, 4/E. Financial Times Press 2008, 456 pp., ISBN-10: 0273721550, ISBN-13: 97802737DoporučenáJazyk výuky: AngličtinaCoad, P., Yourdon, E.: Oject-Oriented Analysis. Yourdon Press, Englewood Cliffs, NJ 1990.Koonz, H., Wheirich, H.: Management. McGraw Hill 1976 - 11 editionsKohls, L.R., Uhl, J.N.: Marketing of Agricultural Products. Maxwell Macmillan International Editions, New York 1985.Kotler, P., : Marketing Management. Prentice Hall, New Jersey, 1994Library of dissertation theses on http://wwwlib.umi.com/dissertations/Middlemist, R.D., Hitt, A.H.: Organizational Behavior. West Publishing Company, St. Paul 1988.Morgan, G.: Images of Organization. Sage Publications, Beverly Hills 1986.Marketing plan mothodology: http://www.time4.cz/app/mp/mp.htmPrograms: Aperture, lab E7, Boplan is on all peflab labs under key F2Questionnaires: www.asp1000.comTeboul, J.: Quality Dynamics.Sanderson, F. aj.: Agricultural Protectionism in the Industrialized World. Resources for the Future, Washington 1990.ISO 9000/2000
Požadavky
Znalosti oboru na magisterské úrovni
Garant
doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.