Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management (DEREA2Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEREA2Y - Management, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je koncipován jako interdisciplinární obor, syntetizující nejnovější poznatky z teorie řízení, podnikového managementu a dalších návazných oborů, především z marketingu. Posláním předmětu je v těchto třech směrech poskytnout studentům pro jejich další růst nejnovější vědecké poznatky a znalosti, jakoži dovednosti potřebné k řešení konkrétních problémů a řízení organizace v globálním ekonomickém prostředí. Cíle tohoto předmětu tedy zahrnují pevný teoretický základ pečlivě vybraných znalostních okruhů a systematické osvojení potřebných a účelných metodických postupů tak, aby se studenti mohli v praxi adaptovat v turbulentním podnikatelském prostředí a zvládnout jeho výzvy. Obsah předmětu je členěn do tří tématických směrů: teorie řízení, podnikový management a marketing. V řízení podniků tvoří kostru obsahu nosná témata, jako je management , řízení změn, řízení inovací, řízení kvality, úloha manažera, strategické řízení lidských zdrojů, management logistických řetězců (supply chains), strategické řízení podniku a informačně komunikační strategie podniků. Cílem v tomto směru je naučit studenty využívat metody a postupy nezbytné pro formulování a analyzování procesu řízení. Obsah této části je doplněn o vybrané oblasti z aktuálních manažerských témat např. projektový management či krizový management či další současné trendy v oblasti managementu. V části věnované marketingu je náplní předmětu také seznámit studenty s vybranými empirickými postupy i exaktními metodami. Ty umožňují získat podklady, o které se může manažer při své řídící činnosti opřít a zkvalitnit svá rozhodnutí při tvorbě a optimalizaci marketingového mixu, zejména u multikriteriálního a multivariantního rozhodování včetně simulace. Je zdůrazněno marketingové plánování a hledání vhodné marketingové strategie. Studenti se naučí zásadám marketingového plánování, vytipování marketingových příležitostí podniku, výběru cílových trhů a budou schopni řešit strategické otázky související se všemi složkami. Seznámí se s procesem vytváření marketingových cílů podniku a formulováním strategií pro jejich dosažení.

Osnova

PřednáškaVývojové tendence managementuPodnik jako organizační systémPlánování v podnikuProvoz a hospodaření podnikuStrategické řízeníKontrolní procesyEfektivnost a racionalizace řídící práceVedení lidí a pracovních skupinInovace v podnikuPrůmyslový marketingMarketingový výzkumVýrobek DistribuceMarketingová komunikaceCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Vedle znalostí metodik pro vytváření organizačních struktur a manažerského přístupu k řízení podniků získají aplikovatelné poznatky z oboru sociologie, psychologie, teorie systémů, projektového řízení, managementu organizační změny a teorie inovace.Dovednosti:Umějí uplatnit své odborné znalosti jak z aplikace exaktních metod tak z kognitivně získaných znalostí založených na empiricko-intuitivním vytváření znalostí. Z praktického hlediska jsou studenti schopni využít teorie vedení lidí a motivace k rozdělování pracovních úkolů, teorie vícekriteriálního hodnocení k řízení k manažerskému rozhodování, teorie změny k řízení strategického obratu, teorie hodnocení výrobního portfolia k diverzifikaci a optimalizaci produkčních procesů a teorie inovace k řízení změn výrobních programů.Kompetence - komunikace:Díky odborným a humanitním dovednostem mohou být nejenom zdrojem inovačních podnětu v rámci produkčního procesu v nejrůznějších organizacích, ale také si umějí svůj přínosný nápad prosadit prostřednictvím racionální argumentace a emočního působení.Kompetence - úsudek:Kladen důraz na posílení schopnosti chápat manažerský rozhodovací problém komplexně a k jeho vyřešení využívat nejen technické (rozvíjené procvičováním exaktních metod), ale také humanitní dovednosti (procvičované prostřednictvím případových studií a teamovou prací). Získají tím schopnost adaptovat se na nové požadavky okolního prostředí tvořeného odbytovým trhem a trhem pracovních příležitostí.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaArmstrong, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, a. s., 2002 ISBN 80-247-0469-2Ansoff, I., McDonnell, E. Implanting Strategic Management. Prentice Hall International UK, 1990Daft, R.L. Management. Thomosn Learning, Ohio USA 2004Fitzory, P., Hulbert, J. Strategic Management : reating valve in turbolent times. John Wiley a sons, Inc., UK 2005Grainer, S. Moderní management - základní myšlenkové směry. Praha: Management Press, 2002Hitt, M.A., Ireland, R.D., Hoskisson, R.E. Strategic Management: competitiveness and globalization. Sauth-Western College Publishing USA 2001Hron, J., Tichá, I., Dohnal, J. Strategické řízení. Praha: Skripta PEF ČZU, 1995Hron, J. Teorie řízení. Praha: PEF ČZU, 2000. ISBN 80-213-0364-6Lagemaat, V.R. Tudory of Knowledge. Cambridge.Printed in the United Kingdom at the University Press. 2005. ISBN 978-0-521-54298-2Koontz, H., Wiehrich, H. Management. Praha, Victoria Publishing a.s., 1993Kotler, P. Marketing Management. Praha, Victoria Publishing, a.s., 1992Kotler,P. Moderní marketing. Praha, Grada Publishing a.s. 2007. ISBN 978-80-247-1545-2Mintzberg, H. The Rise and Fall of Strategic Planning. Prentice Hall International, UK, 1994Porter, M. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1995Porter, M., Montgomery, C. Strategy: Seeking and Securing Competitive Advantage.The Harward Business Review Press, USA, 1991

Požadavky

Znalosti oboru na magisterské úrovni.

Garant

prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c.