Předmět Řízení znalostí (DEREH9Y)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEREH9Y - Řízení znalostí, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět syntetizuje nejnovější poznatky v oblasti řízení znalostí, důraz klade na teoretická východiska tvorby, sdílení a distribuce znalostí v organizaci, na různé koncepty v oblasti řízení znalostí, typologii znalostí (znalost explicitní a tacitní). Řízení znalostí v organizaci uvádí do kontextu s její strategií a vazbou strategie na typ organizační struktury. Zvláštní pozornost je věnována měření a vykazování práce se znalostmi a jejích výsledků, předpokladům a inhibitorům práce se znalostmi. Formou sdílení "best practice" v aktuálních případových studiích dokládá na reálných příkladech přínos a úskalí konceptu řízení znalostí.
Osnova
PřednáškaKlasifikace znalostíVytváření, sdílení, ukládání a distribuce znalostí v organizaciAudit znalostí, znalostní mapy, analýza sociální sítěPraktické komunityMetodiky zavádění řízení znalostí v organizaciIntelektuální kapitálŘízení znalostí a konkurenceschopnost podnikůUčící se organizaceCvičení
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi získají znalosti o moderních metodách a postupech tvroby, získávání, sdílení, ukládání a distribuce znalostí uvnitř organizace. Porozumí různým modelům vytváření znalostí na individuální a organizační úrovni, dokážou je kriticky zhodnotit a vhodně aplikovat. Zvládnou teoretické přístupy k řízení znalostí v zájmu zvyšování konkurenceschopnosti podniku. Orientují se v nejnovějších poznatcích a problémech oboru a jeho potřebnosti pro rozvoj společnosti.Dovednosti:Mají schopnost navrhovat a realizovat projekty a studie vedoucí k novým poznatkům a postupům řešení. Dokážou pomocí vědeckých a výzkumných metod analyzovat složitější problémy v oblasti teoretické i praktické. Jsou schopni vytvořit rozsáhlejší dílo na vědecké úrovni, které rozvíjí dosavadní poznatky. Absolventi jsou schopni prezentovat své poznatky na úrovni, která umožňuje zařadit výsledky jejich práce do recenzovaných publikací, a to jak na úrovni národní, tak i mezinárodní.Kompetence - komunikace:Dokáží komunikovat se svými spolupracovníky, diskutovat o kritických otázkách v oblasti své specializace s odbornou veřejností, vědeckou komunitou, a to i na mezinárodní úrovni. Jsou schopni spolupráce v rámci výzkumných a vědeckých úkolů, dokáží aktivně vyměňovat poznatky a informace se svými rovnocennými protějšky.Kompetence - úsudek:Jsou schopni zvolit vhodné přístupy a připravit návrhy změn v koncepci řízení znalostí na úrovni organizačního systému. Absolventi jsou schopni na základě svých znalostí a výsledcích výzkumné činnosti podrobit kritice zkoumané problémy, identifikovat a rozebrat důležité faktory mající vliv na zkoumaný objekt. Jsou schopni provádět složitá vyhodnocení a syntézy nových myšlenek.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaAgryris, C.: The Limits to Organizational Knowledge, Oxford university Press, 2004Bureš Vladimír, 2007. Znalostní management a proces jeho zavádění. Průvodce pro praxi. Grada PublishingRoper, L., Pettit, J., Eade, D.: Development and the Learning Organisation, Oxfam GB, 2003Stewart, T.A.: The Wealth of Knowledge - Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicholas Brealy Publishing, 2002Tsoukas, H., Shepherd, J.: Managing the Future - Foresight in the Knowledge Economy, Blackwell Publishing, 2004Nonaka, I., Takeuchi, H.: The Knowledge Creating Copany, 1995
Garant
prof. Ing. Ivana Tichá, Ph.D.