Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Learning Organization (DEREI2YA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEREI2YA - Learning Organization, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je orientován na moderní koncept tzv. učící se organizace s důrazem na interdisplinární přístup. Předmět kombinuje poznatky z oblasti teorie řízení, teorie organizace, psychologie učení, řízení znalostí dalších vědních disciplin s cílem seznámit studenty s tímtokonceptem, porovnat různé přístupy k tvorbě učící se organizace, objasnit stimuly vedoucí manažery k zavádění principů učící se organizace do praxe a upozornit na překážky, které jejímu úspěšnému fungování brání.

Osnova

PřednáškaTypologie organizací, vztah organizace a vnějšího prostředí (principy adaptace, selekce, populační ekologieAtributy učící se organizaceOrganizační kultura, faktory podporující/bránící učeníProces učení na úrovni jednotlivceTýmové učeníStyly organizačního učeníMetody a nástroje sdílení znalostíDiagnostika učící se organizaceMetody a postupy zavádění konceptu učící se organizaceCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají specializované znalosti na velmi vyské úrovni v oblasti procesu učení (modely učení na úrovni jednotlivce, týmu, organizace) a jeho využívání jako prostředku ke zvyšování flexibility organizace. Prokazují hluboké a systematické porozumění vlivu osobnostních charakteristik na volbu stylu učení a dokážou jej vhodně využít s ohledem na konkrétní podmínky organizace. Absolventi rozumí jednotlivým způsobům vytváření znalostí a chápou jejich souvislost s řízením znalostí s cílem zvyšovat konkurenceschopnost podniku. Orientují se v charaktersitikách různých organizačních kultur a dovedou je využít pro podporu procesu učení.Dovednosti:Absolventi dokážou aplikovat teoretické koncepty související s učením na různých úrovních pro transformaci organizace a podporovat vhodnými metadomi a technikami proces učení. Dokážou pomocí vědeckých a výzkumných metod analyzovat složitější problémy v oblasti teoretické i praktické. Dokážou uplatnit vhodnou metodiku tvorby učící se organizace s ohledem na konkrétní podmínky a stav organizace. Dokážou diagnostikovat chyby v učení a s využitím vhodných nástrojů je eliminovat. Zvládají metody a techniky usnadňující procesy učení a dokáží je předat ostatním.Kompetence - komunikace:Dokáží komunikovat se svými spolupracovníky, diskutovat o kritických otázkách v oblasti své specializace s odbornou veřejností, vědeckou komunitou, a to i na mezinárodní úrovni. Jsou schopni spolupráce v rámci výzkumných a vědeckých úkolů, dokáží aktivně vyměňovat poznatky a informace se svými rovnocennými protějšky.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou schopni na základě svých znalostí a výsledků výzkumné činnosti podrobit kritice zkoumané problémy, identifikovat a rozebrat důležité faktory s vlivem na zkoumaný objekt a s využitím vhodných metod posoudit stav organizace a samostaně navrhnout metody vedoucí ke zlepšení procesu učení v organizaci. Jsou schopni navrhnout varianty a vybrat pro konkrétní podmínky tu nejlepší.

Garant

prof. Ing. Ivana Tichá, Ph.D.