Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategické řízení (DEREM2Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEREM2Y - Strategické řízení, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Posláním předmětu je tvůrčí osvojení ověřených a perspektivních zásad strategického řízení prostřednictvím studia metod analýzy vnitřního a vnějšího prostředí podniku, čímž jsoustudenti vedeni ke zvládnutí procesů formulace konkurenční strategie. Obsahem předmětu je rovněž charakteristika a využití různých přístupů k tvorbě a realizaci podnikové strategie vycházejících z různého pojetí konkurenceschopnosti. Cílem tohoto předmětu je poskytnout potřebná teoretická i praktická východiska tvorby úspěšné a efektivní strategie se zřetelem na cílově orientované řízení dlouhodobého fungování klíčových vztahů organizačních zdrojů v moderním podniku.

Osnova

PřednáškaVývoj strategického řízení, charakteristika přístupů a škol (paradigmata strategického řízení)Podstata strategie a strategické rozhodováníMise, cíle podniku, corporate governance, zájmové skupiny, podnikatelská etikaMetodologie tvorby podnikové strategie (kompletní analytický aparát)Nástroje a metody implementace strategie, řízení strategické změnyTypologie strategií, korporátní strategie, diversifikace, řízení portfoliaChování podniku a konkurenční výhoda - teoretická východiskaTvorba konkurenční výhody, dynamika trhu, podnikové zdrojeStrategie v mezinárodním kontextuSíťová organizaceVirtuální organizaceStrategické alianceRe-engineeringUčící se organizaceCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi získají komplexní teoretické znalosti o soudobých trendech v řízení podniku s důrazem na význam strategického řízení. Porozumí východiskům různých teoretických konceptů k tvorbě konkurenční strategie a umějí je kriticky zhodnotit. Zvládnou teoretické aspekty procesů formulace a implementace strategie včetně vlivů zájmových skupin na tyto procesy. Porozumí různým konceptům a modelům podporujícím zvyšování konkurenceschopnosti podniků včetně jejich výhod a omezení. Osvojí si různé metodické postupy spojené s jednotlivými fázemi procesu strategického řízení podniku.Dovednosti:Mají schopnost navrhovat a realizovat projekty a studie vedoucí k novým poznatkům a postupům řešení. Dokážou pomocí vědeckých a výzkumných metod analyzovat složitější problémy v oblasti teoretické i praktické. Jsou schopni vytvořit rozsáhlejší dílo na vědecké úrovni, které by přispělo rozšířit nebo pozměnit dosavadní poznatky. Absolventi jsou schopni prezentovat své poznatky na úrovni, která umožňuje zařadit výsledky jejich práce do recenzovaných publikací, a to jak na úrovni národní, tak i mezinárodní.Kompetence - komunikace:Absolventi jsou schopni komunikovat v rámci týmu vrcholového vední podniku i na dalších úrovních s respektem k organizačnímu uspořádání podniku. Jsou schopni komunikovat s různými zájmovými skupinami stojícími jak uvnitř podniku tak mimo něj. Jsou schopni diskutovat o kritických otázkách v oblasti své specializace s odbornou veřejností, vědeckou komunitou, a to i na mezinárodní úrovni.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou schopni na základě svých znalostí a výsledcích výzkumné činnosti podrobit kritice zkoumané problémy, identifikovat a rozebrat důležité faktory mající vliv na zkoumaný objekt. Jsou schopni provádět složitá vyhodnocení a syntézy nových a komplexních myšlenek.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaAnsoff, I., McDonnell, E.: Implanting Strategic Management .Prentice Hall International UK, 1990Baye, M.R. Managerial Economics and Business Strategy. McGraw-Hill:USA, 1997Bower, J.L. Business Policy. McGraw-Hill:USA, 1995Daft, R. L. Management. Thomson Learning, Ohio USA 2004Donelly, Gibson, Ivanicevich Management. Praha: Grada, 1999Fitzory, P., Hulbert, J. Strategic Management: creating valve in turbolent times. John Wiley a sons, Inc., UK 2005Grant, R.M. Contemporary Strategy Analysis. Blackwell Business:UK, 1993Hitt, M. A., Ireland, R. D., Hoskisson, R.E. Strategic Management: competitiveness and globalization. Santh - Western College Publishing, USA 2001Hron, J., Tichá, I., Dohnal, J. Strategické řízení. Praha: Skripta PEF ČZU, 1995Harvard Business ReviewMiller, A. Strategic Management, Irwin-McGraw Hill, 1998Mintzberg, H.: The Rise and Fall of Strategic Planning .Prentice Hall International, UK, 1994Porter, M. Competitive Strategy, McMillan Publishing, Inc., 1980Porter, M.: Konkurenční výhoda. Victoria Publishing, Praha, 1995Rumelt, R., Schendel, D., Teece, D.: Fundamental Issues in Strategy (A Research

Požadavky

znalost oboru na magisterské úrovni

Garant

prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c.